Znano je ime kupca Ležečega akta Amedea Modiglianija, ki so ga v newyorški dražbeni hiši Christie's predvčerajšnjim prodali za drugi najvišji znesek v zgodovini javnih dražb, za 170,4 milijona ameriških dolarjev.
Tokrat ugibanje, čigava denarnica je izza najnovejše vesti s področja cenovno astronomskih investicij v likovno umetnost – vesti, kakršne imajo onkraj sveta superbogatih slejkoprej vsaj to posledico, da tudi ljudi v javnih muzejih prepričajo, da pravzaprav ne zrejo v vrhunske dosežke umetnikov, ampak v uokvirjene zvrhane kupe milijonov –, ni bilo dolgo.
Če so v poročilih neposredno po koncu dražbe kot ponudnika najvišjega zneska omenjali kitajskega kupca, so kmalu zatem objavili tudi njegovo ime.
Kot poroča The New York Times, je to Liu Yiqian, po oceni Bloomberga okoli poldrugo milijardo dolarjev »težak« 52-letni finančnik iz Šanghaja, v katerem je z ženo Wang Wei v zadnjih letih odprl dva zasebna muzeja. Modiglianijev Ležeči akt bo kmalu visel v enem od njih.
»Relativno lepa slika«
Yiqian je pri dražiteljih nedvomno dobrodošel klient, saj je v zadnjem času poskrbel za dva odmevna dražbena rekorda s področja azijske umetnosti – bil je kupec drobne skodelice iz časa dinastije Ming, ki je veljala 36,3 milijona dolarjev, in tibetanske svilene stenske preproge iz 15. stoletja, za katero je odštel 45 milijonov –, že dolgo pa je znan tudi po svojem neverjetnem finančnem vzponu.
V Šanghaju je odraščal še v času kulturne revolucije Maa Zedonga. Opustil je srednjo šolo in se sprva preživljal kot prodajalec torbic ter taksist, naposled pa obogatel na borzi, pri poslih s področij nepremičnin in farmacije.
»Modiglianijeva dela imajo že lepo uveljavljeno vrednost na trgu,« je po dražbi zaupal The New York Timesu. »Ta slika je, če jo primerjamo z njegovimi drugimi akti, relativno lepa, tovrstne akte pa zbirajo v nekaterih najpomembnejših muzejih na svetu.«