Pogled na pokrajino

Od usod ljudi se fotograf Robert Hutinski obrača v prostor, ki nas definira.

Objavljeno
08. junij 2017 17.32
Robert Hutinski
Brane Piano
Brane Piano
Celje − V Likovni salon Celje se je umetniški fotograf Robert Hutinski z vrsto nagrad in priznanj tudi onkraj meja domovine za mesec dni preselil iz svoje galerije AQ, ki jo le nekaj sto metrov stran vodi že od leta 2013 in v njej postavlja razstave drugih umetnikov. A to je manj pomembno, bolj je pomembno dejstvo, da si lahko Hutinskega oziroma njegovo fotografijo zdaj »v živo« ogledajo tudi vsi, ki so njegovo delo doslej spremljali predvsem prek svetovnega spleta ali v številnih specializiranih ter uglednih revijah, kot so 1000 Words Photography Magazine, GUP Magazine, Eyemazing in drugod ter v knjižnih monografijah Mono Vol.2 (Gomma books, 2015), Atavism (Akina books, 2013).

Na razstavi Sočasje, ki bo v Celju na ogled do 2. julija, Hutinski skozi fotografijo dokazuje, da ne odstopa od svoje zavezanosti odslikavanju kriz sodobnega časa ter predstavljanja svojega pogleda na družbeno dogajanje. Kot pravi kustosinja razstave Maja Hodošček: »Hutinski izpostavlja nasilje kot konstitutivni element sleherne politične tvorbe in raziskuje, kako se razne ideologije v svoji radikalnosti pojavljajo znotraj vsakdanjika.« Takšne so njegove serije Zapuščina (2010−2016), Strukture božanskih prehodov (2013−2015) in Dom - Otroška zgodba (2013−2015). Poslužuje se arhivskih virov in pri tem odkriva zgodbe usod ljudi, tudi žrtev degradiranih ideologij kot v seriji Za-bris (2014−2015).

Na tokratni razstavi Sočasje v Likovnem salonu Celje na fotografijah Roberta Hutinskega presenetljivo ni figur ali dokumentov, temveč krizo kot nekakšno končno stanje prikazuje skozi pokrajino. Njegovim slikam pokrajin ni mogoče določiti kraja, bolj so le podobe razpoloženj v času.