S Frieza v Ljubljano: Kustosinja 31. grafičnega bienala bo Nicola Lees

Bienale bo potekal od 28. avgusta do 3. decembra prihodnje leto, z njim bodo obeležili 60. obletnico obstoja.

Objavljeno
15. oktober 2014 18.12
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

Medtem ko se je v Londonu z ustreznim medijskim pompom začel vsakoletni sejem Frieze, eden najbolj pričakovanih dogodkov na vsakoletnem evropskem koledarju sejmov sodobne umetnosti, so na spletni strani tukajšnjega Mednarodnega grafičnega likovnega centra objavili, da bo kustosinja prihajajoče 31. izdaje njihovega tradicionalno osrednjega projekta – Grafičnega bienala Nicola Lees, ki je od lani kustosinja londonskih Frieze Projects.

Kot zapišejo v tivolskem dvorcu, gre za neprofiten program, s katerim na Friezu predstavljajo naročene umetniške izdelke, filme in glasbo, Leesova pa je bila pred tem višja kustosinja za javne programe v londonski galeriji Serpentine, kjer je skrbela za interdisciplinarne, časovno zasnovane in uprizoritvene projekte ter naročanje umetniških izdelkov.

Bila je pobudnica serije filmskih projekcij v tej galeriji, izpeljala pa je tudi Maraton galerije Serpentine (v sodelovanju s kustosom Hansom Ulrichom Obristom, ki je že bil med kustosi ljubljanskega bienala).

Nad tabo/ti

Leta 2007 je bila Leesova kustosinja razstave Left Pop Bringing It Home na drugem moskovskem bienalu sodobne umetnosti, sodelovala pa je tudi pri samostojnih razstavah Alexa Katza in Miroslawa Balke ter pri skupinski razstavi (s Philippom Parrenom) v Irskem muzeju moderne umetnosti.

Tivolska odločitev zanjo se vsekakor bere kot ambiciozno dejanje. Ko so Leesovo v Londonu sprejeli za kustosinjo Frieze Projects, so v medijih zapisali, da gre za eno najbolj zaželenih mest kustosov v britanski prestolnici.

31. izdaja bienala bo sicer potekala med 28. avgustom in 3. decembrom prihodnje leto, znano pa je že tudi njegovo tematsko izhodišče. Naslovljen bo Nad tabo/ti (Over you/you), njegovo izhodišče pa bo misel, v naglici zabeležena v kotu neke risbe Martina Kippenbergerja.

Kot napovedujejo, bodo v izboru združili tradicionalne in manj tradicionalne oblike grafične produkcije ter jih predstavili kot prizorišča, kjer politično in estetsko delovanje najdeta skupno osnovo. S križanjem tako zgodovinskih kakor tudi sodobnih teženj, ki zavračajo stroge in omejujoče pojme, bodo na razstavi zbrali prakse, ki v ospredje postavljajo radikalnejše geste grafične umetnosti in raziskujejo spremenljivo naravo omrežja ter oblik diseminacije.