Viennacontemporary: sodobna umetnost za različno globoke žepe

Med več kot 110 udeleženci sejma, galerijami iz 27 držav, sta bili tudi dve iz Slovenije: P74 in Galerija ŠKUC, obe iz Ljubljane.

Objavljeno
25. september 2017 15.11
Milan Ilić
Milan Ilić

Ta konec tedna je na Dunaju znova potekal Viennacontemporary, največji avstrijski sejem umetnosti (in, kot poudarja njegov lastnik Dmitry Aksenov, eden od dvajsetih najpomembnejših sejmov umetnosti na svetu). Odprt je bil do včeraj, med več kot 110 udeleženci, galerijami iz 27 držav, sta bili tudi dve galeriji iz Slovenije: P74 in Galerija ŠKUC, obe iz Ljubljane.

Sejem je že tretjič zaporedoma potekal v Marxovi dvorani. Nekdanja hala za živino, spomenik industrijske kulture s konca 19. stoletja, je prvo poslopje v Avstriji, ki je bilo skonstruirano iz kovanega železa. Poimenovali je niso po Karlu Marxu, temveč po kapeli sv. Marka (v starem dunajskem narečju so namesto imena Marcus zapisali ime Marx) dunajske bolnišnice, ki je sredi 13. stoletja delovala v tem delu mesta – v tretji dunajski četrti.

Na sejmu je bilo mogoče najti različna dela različnih velikosti in po različnih cenah, od nekaj sto evrov za manjša dela mladih umetnikov, do več milijonov evrov, kolikor je bilo treba odšteti za ne ravno velika dela pomembnih sodobnih umetnikov.

Gerhard Richter in Kitajci

Med zadnje zagotovo spada Gerhard Richter, ki je bil leta 1932 rojen v Dresdnu. Dve njegovi deli manjšega formata, ki ju je na ogled postavila galerija Michael Schultz, sta bili že rezervirani. Menda ju je za 2,3 in 3,4 milijona evrov kupil neki kitajski zbiratelj.

Galerija Michael Schultz predstavlja tudi dela kitajskih umetnikov. Eden od njih je Feng Lu, ki je bil rojen leta 1979 v kitajskem mestu Harbinu. Likovno umetnost je študiral na Kitajskem, pozneje pa je v Nemčiji študiral kiparstvo. Feng Lu ustvarja humoristične skulpture iz gline in epoksidne smole, ki jih nato pobarva. Neredko izdeluje »klone«, kot je na primer svinja, ki leži z razkrečenimi nogami in ima obraz Donalda Trumpa.

Thaddaüs Ropac, ugledni mednarodni galerist po rodu iz Avstrije (galerije ima v Londonu, Parizu in Salzburgu), je na Viennacontemporary 2017 prikazal dela slavnih britanskih kiparjev, kot so Tony Cragg, Richard Deacon, Antony Gormley in Anish Kapoor. Znani avstrijski galerist Philipp Konzett je na sejmu razstavljal izključno dela ženskih umetnic. Eno od teh umetniških del je bio Loop my Loop, ki ga je ustvarila Helen Chadwick (1953−1996), ena prvih žensk, ki je bila nominirana za prestižno Turnerjevo nagrado. Konzett je bil to njeno delo pripravljen prodati za 55.000 evrov, a ne zasebnemu ljubitelju umetnosti, temveč kateremu od muzejev.

Tako kot v prejšnjih letih je Viennacontemporary tudi letos močno osredotočen na države Srednje in Jugovzhodne Evrope. Tokrat je v samem središču pozornosti Madžarska. Posebno prestavitev so pripravile tri galerije iz Budimpešte (abc, Kisterem in Vintage). Kustos razstave je bil ugledni madžarski umetnostni zgodovinar in kritik Jószef Mélyi.

Tokrat si je bilo mogoče na dunajskem sejmu ogledati dela 26 madžarskih umetnikov iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ki so v takratnem razmeroma rigidnem enostrankarskem političnem okolju odprli nove možnosti novi avantgardi. Izražali so se z instrumenti, ki niso bili del klasičnih umetniških medijev: z akcijami, konceptualnimi fotografijami, umetniškimi pismi itd.