Vsi smo muzikanti

Naš mednarodno ugledni lutkovni in glasbeni umetnik Matija Solce se tokrat predstavlja z uprizoritvijo za otroke od 4. leta dalje in odrasle Štirje muzikanti.

Objavljeno
27. april 2010 22.37
Slavko Pezdir
Slavko Pezdir
Matija Solce: Štirje muzikanti

režija Matija Solce

Lutkovno gledališče Ljubljana (LGL)

premiera 22. 4. 2010

Naš mednarodno ugledni lutkovni in glasbeni umetnik Matija Solce se tokrat predstavlja z uprizoritvijo za otroke od 4. leta dalje in odrasle Štirje muzikanti, ki se sicer zelo svobodno naslanja na nekatere protagoniste in motive iz znane ljudske pravljice o bremenskih godcih, zato pa toliko bolj premišljeno opira na slovensko narodopisno izročilo ljudskih otroških ugank in pesmic ter izdelkov ljudskega oblikovanja suhe robe.

Za vstop v uprizoritev poskrbi popotni lajnar Zvonimir Urbič pred zaveso, ki gledalce v primorskem narečju povabi v »povečano lajno« na velikem odru, kjer prevzamejo pobudo štirje razposajeni ter partnersko in glasbeno ubrani komedijanti, animatorji, inštrumentalisti in pevci (Martina Maurič Lazar, Gašper Malnar, Miha Arh in Polonca Kores), ki razporedijo obiskovalce v polkrožni avditorij na odru. Razigrani protagonisti z ugankami in oživljenimi predmeti suhe robe posamično in skupinsko ob znanih in manj znanih pesmicah duhovito in učinkovito oživijo vse štiri živalske protagoniste nadaljnjega odrskega in glasbenega »popotovanja« (oslička, petelina, psa in muco). Potem ko smo protagoniste prepoznali, režiser spremeni format predstave in jih v tehniki majhnih marionet na kratkih vodilih postavi v pomanjšani okvir odrčka lajne na vozičku, kjer je mogoče s hipnimi spremembami poslikanih ozadij spreminjati tudi prostore dogajanja. Z novo zamenjavo formata, ko skozi odprtine velikega zaslona pred nami zaživijo žanrske zgodbe iz značilnega sredozemskega primorskega mesteca, režiser uvede v uprizoritev še burleskne ročne lutke, ob katerih pa duhovito uporabi tudi poudarjeno izraznost obraza animatorjev ter občasno celo nad paravanom komaj vidnih dlani animatorjev in vodil za marionete. Ko se izkaže, da je živalskim muzikantom v mediteranskem mestecu mogoče z muziciranjem zaslužiti zlatnike, se odločijo nadaljevati svoje popotovanje po svetu z balonom, tokrat v podobi majhnih senčnih lutk. In šele ko se znebijo balasta cekinov, zaradi katerega se ne morejo dvigniti dovolj visoko v nebo, povabijo s seboj na prostodušno potovanje pod geslom - Gremo v svet pesmi pet! - tudi gledalce iz avditorija, ki so z dotedanjim pevskim sodelovanjem v uprizoritvi mimogrede opravili preskus in si prislužili pravico do soudeležbe na skupni poti.

Tudi tokrat nas avtor, režiser ter avtor izvirnih in svežih glasbenih priredb Matija Solce ob dramaturškem sodelovanju Jelene Sitar Cvetko, likovni zasnovi Marianne Stránské in lektorski pomoči Tatjane Stanič navdušuje predvsem s svojo prepoznavno prostodušno animacijsko in glasbeno igrivostjo ter radoživostjo, s katero svobodno in asociacijsko široko razprto oživlja vzpostavljene protagoniste in okruške njihovih zgodb, se poigrava z ritmi, melodijami in harmonijami, velikostmi igralnih površin, izbranih izrezov in lutkovnih tehnik ter tudi s presenetljivimi odstopanji od ustaljenih in pričakovanih rešitev. Cilj njegovega glasbenega gledališča ni toliko zgodba, njena razčlenjenost in izbrušenost, ampak predvsem sproščeno, živo in ustvarjalno razpoloženje, iz katerega tako rekoč pred našimi čuti in z našim sodelovanjem nastaja enkratna in neponovljiva živost preprostega, iskrenega in za vse generacije ustvarjenega avtentičnega odrskega dogodka.

Iz sredine tiskane izdaje Dela