»Radi bi ohranjali in promovirali bogato kulturno dediščino krajevnega okolja, bogatili kulturno ponudbo v turizmu. Prepričali bi radi, da so slovenski kraji ob morju (predvsem Piran) prepoznavni po vrhunskih izvajalcih, ki na festivalu Tartini predstavljajo bogato evropsko glasbeno zapuščino,« je povedala Katja Pandel, direktorica festivala, ki si s svojimi tremi ožjimi sodelavci prizadeva prepričati državnike, kulturnike, župane in turistične delavce, da bi moral Tartinijev festival pridobiti podobno veljavo kot festival v Salzburgu. Tartinijev je še mlad, ker so ga začeli pred sedmimi leti, salzburški pa ima kakih 80 let prednosti. Za organizacijo festivala so sponzorji prispevali 80.000 evrov (ministrstvo za kulturo in občina Piran po pet tisoč evrov), za okrog 100.000 evrov vrednosti pa je še sponzorskih uslug, poleg tega tudi veliko neplačanega dela. Festival za zdaj še zmeraj organizirajo ljubiteljsko, in ne poklicno. Zdaj ga širijo v druge kraje (Izolo, Koper, Ptuj), letos so mu dodali predfestivalski Tartini Junior (za mlade slovenske talente). Piran pa bi moral imeti poleg tega tudi festival jazzovske in etno glasbe, je prepričana Katja Pandel. Najbolj je ponosna, da poleg zvestih sponzorjev, države in občin festival podpira pet veleposlaništev oziroma kulturnih ustanov iz tujine.
Skupaj bo na sporedu 10 koncertov z nekaj več kot 200 nastopojačimi izvajalci klasične glasbe iz desetih držav. Drevišnji gostje so ena najslavnejših nizozemskih zasedb, ki je v Evropi zaslovela že s svojim prvim Brahmsovim Nemškim rekvijemom. V ansamblu sodelujejo uveljavljeni mladi glasbeniki, ki sicer nastopajo v slavnih nizozemskih ansamblih in orkestrih, kot so Chapelle Royale, Utrechts Barok Consort, Anima Aeterna, Nizozemsko združenje za Bachovo glasbo in drugi. Njihov glavni dirigent je Chris Pouw, ki pa se mu občasno pridružijo tudi drugi znani dirigenti. Letošnji nastop v Portorožu je tudi ena od njihovih postaj po zelo angažirani evropski turneji, saj se bo ansambel I Romantici istega dne pripeljal iz Bologne in takoj po koncertu odpotoval v Švico. Solisti sopranistka Mariek Steenhoek, mezzosporanistka Maaike Porthuis, tenorist Angelo Villari in basist Atfeh Ziyan pa si bodo za eno noč oddahnili v Portorožu.
Že jutri se bo festival nadaljeval v izolski Manziolijevi Palači, kjer bosta nastopila brazilska glasbenika - violinistka Fernandi Krug in pianist Antonio de Arrudi Ribeiri. Igrala bosta Tartinija, Ernsta Blocha, Bartoka in prvo sonato Desesperance Heitorja Ville-Lobosa, s katero se bodo spomnili 50. obletnice njegove smrti. Dan pozneje se bosta v okviru Tartinijevega festivala predstavila tudi v slavnostni dvorani ptujskega gradu. Istega večera bo na piranskem Prvomajskem trgu koncert pod zvezdami.
V sredo zvečer se bodo v prostorih koprskega Pokrajinsekga muzeja poklonili 200. obletnici smrti Josepha Haydna. Nastopil bo letos zelo angažirani Haydn Trio Eisenstadt. Od petega septembra se festival seli v preizkušeni Križni hodnik Minoritskega samostana. Nastopili bodo flavtista Massimo Mercelli in Jasna Nadles ter čelist Milan Vrsajkov. Pozneje sledita še dva koncerta v Križnem hodniku: francoski violinski virtuoz Pierre Hommage in eden vodilnih španskih violinistov Joaquin Palomares in pianist Michel Wagemans. Festival bodo sklenili člani festivalskega ansambla Il terzo suono (flavtiska Jasna Nadles, violinisti Lavard Skou -Larsen, Jackie Xiao in Fenella Humphreys, violončelost Milan Vrsajkov, kontrabasist Vilmos Buza in čembalist Florian Birsak), ki bodo nastopili v Kristalni dvorani hotela Kempinski Palace v Portorožu.