Zmagovita radoživost

Za prvo premiero v novi sezoni je Dramski oder za mlade pripravil krstno uprizoritev izbranih priljubljenih pripovedi Leopolda in Primoža Suhodolčana o bistroumnem in radoživem fantiču Petru Nosu.

Objavljeno
29. september 2009 20.27
Slavko Pezdir
Slavko Pezdir
Maja Borin: Peter Nos je še vedno vsemu kos
režija Miha Golob
LGL DOM
premiera 25. 9. 2009

Za prvo premiero v novi sezoni, s katero sta se ansambel in občinstvo poslovila od dosedanjega prizorišča v Kulturnem domu Španski borci v Mostah, je Dramski oder za mlade (DOM) LGL (prejšnji GOML) pripravil krstno uprizoritev izbranih priljubljenih pripovedi Leopolda in Primoža Suhodolčana o bistroumnem in radoživem fantiču Petru Nosu, kakor jih je dramatizirala in za oder priredila dramaturginja Maja Borin pod naslovom Peter Nos je še vedno vsemu kos.

Avtorica besedilne predloge je univerzalno dogajanje iz mestnih blokovskih naselij razvijala predvsem iz tipološko izostrenih otroških značajev, med katerimi sta nosilna nasprotnika zgledno dobrodušni »pozitivec« in splošno priznani vodja prostočasne združbe vrstnikov Peter ter v njej vedno bolj osamljeni in nezadoščeni Gašper kot vse bolj nevarno potuhnjeni »uničevalec iger«. Okoli temeljnega konflikta, ki izvira iz neprilagodljivosti posameznika ter iz prešibkega posluha večine za posamične interese, se zbirajo in značajsko razkrivajo drugi vrstniki, kot so v knjižne učenosti usmerjeni Mark, Petru Nosu značajsko najbližja Barbara ter zaradi razdora v družini in pravkaršnje priselitve v sosesko primerno nezaupljiva Marjetica. Avtorica po eni strani spodbuja otroško domišljijo s ključnima teatralno odigranima nastopoma lažnega mesečnika in troglavega strahu, po drugi strani pa mladim gledalcem omogoča jedko humorno prepoznavanje njihovih vsakdanjih zagat ter značajskih slabosti vrstnikov.

Režiser in scenograf Miha Golob je razvijal dogajanje na odprtem eksterierju pred močno shematiziranimi pročelji stanovanjskih blokov, ga dramatiziral z nočnimi teatraliziranimi domišljijskimi prizori in dinamiziral z uporabo pospešenega gibanja nekaterih protagonistov na kolescih in kolesih. Za živahno otroško kostumografijo in gledališko stilizacijo je poskrbela kostumografka Jelena Proković, za dovolj preprosto in ušesom všečno uglasbitev (tudi nosilnega songa) pa Vasko Atanasovski.

Med protagonisti dinamičnega dogajanja je nosilno vlogo zmagovito bistroumnega, radoživega, dobrodušnega in simpatičnega Petra na kolesu, ki vsepovsod radovedno in dejavno »vtika svoj nos« ter s tem samozavestno premaguje osebne in skupinske težave, temperamentno oživil Jan Bučar. Petru najsorodnejšo vedro in prostodušno vrstnico Barbaro je v copatih s kolesci na peti dinamično odigrala in odbrzela Maja Martina Merljak, njeno bolj zadržano in zaradi družinske razveze ranljivo prijateljico Marjetico pa Nina Ivanič. Dobrodušno bajsastega in učenjakarsko zvedavega Marka je simpatično karikiral Jernej Kuntner, nesrečno samouničujočega in neprilagodljivega »uničevalca iger« kot vse bolj izoliranega in ranljivega Gašperja pa dodal Jernej Čampelj.