LJUBLJANA – Uprava Mercatorja je glede na nedavne zaznane aktivnosti strateškega prestrukturiranja hrvaškega koncerna Agrokor in v skladu s svojimi strateškimi usmeritvami sklenila, da družbi Agrokor izrazi interes za proučitev možnosti odkupa njene hčerinske družbe Konzum.
Kot so sporočili iz Mercatorja, ki je z omenjenim Agrokor seznanil v današnjem dopisu, bi takšna strateška povezava skupinama omogočila osredotočenje v temeljno dejavnost. Ob tem so dodali, da s tem ne izražajo namere za prevzem katere koli družbe skupine Agrokor, temveč gre za prijateljsko poslovno pobudo za preučitev strateške povezave.
Agrokor bi se osredotočil v proizvodnjo
Skupina Agrokor bi se po ocenah Mercatorja na ta način osredotočila v temeljno dejavnost proizvodnje, kjer je Agrokor že danes vodilno podjetje v regiji s številnimi blagovnimi znamkami in izjemno velikimi proizvodnimi zmogljivostmi. Hkrati pa bi ob pozitivnih finančnih učinkih lahko zagotovila in izvedla še dodatna vlaganja v sektor kmetijstva in živilskopredelovalne industrije.
To je strateško pomembno tako z vidika pomena tega sektorja v regiji in širšem evropskem prostoru kot tudi zmanjšani možnosti prejemanja državnih subvencij po vstopu Hrvaške v EU, ki danes verjetno pomembno vplivajo na ekonomiko poslovanja skupine Agrokor v tem segmentu.
Za še boljše sodelovanje
Če bi se povezava zgodila, bi skupina Mercator, kot pravijo v družbi, nadaljevala dosedanje uspešno sodelovanje s proizvodnim delom skupine Agrokor oziroma njeno prehransko divizijo in bi partnerstvo na tem področju v luči novih razmerij še dodatno poglobila.
Trgovske družbe skupine Mercator namreč na vseh trgih sodelujejo praktično z vsemi proizvodnimi družbami skupine Agrokor, poleg tega pa je s svojimi trgovskimi aktivnostmi že danes prisotna na treh dodatnih trgih, kjer ta nima svojih trgovskih aktivnosti. »Tako bomo lahko v okviru naših poslovnih politik podprli tudi vašo internacionalizacijo na nove trge v regiji,« je v dopisu Agrokorju zapisal predsednik uprave Mercatorja Žiga Debeljak.