Prihaja novi Toyotin enoprostorec: verso S

Pri nas bo avgusta – dva motorja, cene še niso znane.

Objavljeno
27. februar 2011 13.49
Janez Kovačič
Janez Kovačič
LJUBLJANA – Najprej se je zdelo, da so zlata jama. Nato je postalo jasno, da se je obrnilo drugače. In zdaj se znova obrača: majhni enoprostorci postajajo vse bolj priljubljeni. Na to računa toyota verso S.

Zelo oddaljeni sorodnik yarisa verso


Verso S je v zelo oddaljenem sorodstvu z yarisom verso, ki je že skoraj pozabljena zgodovina. Ta toyota se bo poskušala v razredu, kjer že imajo svoje kupce – bolj ali manj – honda jazz, pa povsem sveži hyundai ix20, kia venga, nissan note in številni drugi. Čeprav ime ni novo, je verso S povsem na novo narejen avtomobil, ki seveda ne more ali noče skriti svoje enoprostorske podobe oziroma zasnove. Pridevnik majhen bolj ali manj ustreza, kajti versa S je v dolžino za 399 centimetrov, medosne razdalje za 255 centimetrov. Ne bom pisal, da je ta toyota oblikovalski čudež, še manj, da je pusta in dolgočasna, kot so bile nekdaj toyote.

Dokaj velika medosna razdalja prinaša sprejemljivo oziroma znosno notranjo prostornost. Zadnja klop je seveda deljiva v razmerju 60/40, mogoče jo je seveda povsem podreti, žal pa ni vzdolžno premična, kar je nekoliko čudno. Prtljažnik ima (seveda) dvojno dno (ni rezervnega kolesa, ampak pribor za popravilo predrte gume), pa dokaj raztegljiv volumen, kajti v najslabšem primeru je na voljo 429 litrov, v najboljšem pa velikih (za to dolžino) 1388 litrov. Sedi se spredaj visoko, zato se vidi dobro, mrtvih kotov avto skoraj ne pozna. Voznik ima pred seboj velike tri merilnike, ki se zajedajo drug v drugega, visoko postavljeno ročico menjalnika (ročni 6-stopenjski ali samodejni brezstopenjski); za dodaten denar dobiš navigacijo z Googlovimi zemljevidi, pa recimo veliko panoramsko streho in še marsikaj.

Motorna ponudba skromna

Motorna ponudba je ali bo za začetek skromna – 1,3-litrski dizelski agregat in 1,4-litrski dizel –, oba se vrtita že v drugih toyotah. Bencinski zmore ne preveč rezgetajočih 73 kW pri 6000 vrtljajih, dizelski pa še nekaj skromnejših 66 kW pri 3800 vrtljajih v minuti. Oba imata razmeroma skromen izpust C02 (prvi 127 g/km, drugi 113) in tudi majhno porabo (5,5 oziroma 4,3 litra goriva). Majhen avto, skromni motorji? Filozofija za zdajšnje čase ni sporna.

Toyota verso S se bo k nam pripeljala avgusta ali enkrat takrat. O cenah seveda nič. Če bo ustrezna, bo preprostejše.