Skandinavski german

Skromen prtljažnik, nič izjemno udobno sedenje na zadnjih sedežih.

Objavljeno
12. februar 2011 10.34
Janez Kovačič
Janez Kovačič
Sveta nemška trojica – BMW, Audi in Mercedes Benz – si dovoli vsaj enega resnega konkurenta, to je švedski Volvo. Resnica je sicer takšna, da je tovarna švedska le po izvoru, saj imajo lastniki že nekaj časa kitajski naslov. Kljub temu se zdi vprašanje logično: ali lahko novi V60, karavan po obliki, vozi v zelje tovrstni nemški konkurenci?

Vprašanje seveda ni novo, ima brado. Drži, da Volvo s svojimi avtomobili že dolgo diha za ovratnik germanski ponudbi. A prav zelo se ga skoraj nikoli niso bali, v zadnjih letih še nekaj manj kot sicer. Volvo V60 spada v razred, v katerem so še BMW 3 touring, audi A4 avant, tudi mercedes C-razreda v karavanski izvedbi ipd. Njegova zunanja podoba je nekako uglajena, morda zadržana, z zanimivo oblikovanimi oziroma zalomljenimi zadnjimi lučmi in dvojno izpušno cevjo. Ne bom rekel, da je V60 dolgočasen, a če bi zapisal, da je razburljiv, bi moral najprej k okulistu.

Precej drugačna je notranjost, pravzaprav armaturna plošča. Njen tanki sredinski del (če ga gledaš od strani) ni več izjemno presenečenje. V nekakšni plebejski, pa hkrati aristokratski maniri je narejen voznikov delovni prostor, ki je zelo čist, skoraj špartanski. Pa nič ne manjka, tudi na ergonomijo, sveto zapoved dobrega počutja za volanom in v avtomobilu sploh, se tile Skandinavci dobro spoznajo. In znova ni sporno: sedenja na zadnjih sedežih si tudi nerazvajen človek ne bo zapomnil zaradi izjemne prostornosti ali kraljevske udobnosti. Tudi po tej strani je V60 zelo podoben opisani nemški konkurenci, zato se moraš vprašati – kam so šli vsi ti centimetri?! Prtljažnik s 1241 litri prostornine je razočaranje, čeprav je, kar je logično, lepo, skoraj gosposko obdelan. Sklep bi bil lahko preprost: kdor kupi ta avto zaradi prtljažniške razsežnosti in siceršnje prostornosti, je naredil napako. Pika.

Uporabnejši, z dovolj veliko zalogo moči, tudi iskriv (saj V60 ni kilogramski težkokategornik) je 2,4-litrski turbodizelski petvaljnik, ki zmore ponuditi 151 kW/205 KM. Ker V60 ni velik, ga tudi ne moreš prav dosti obremeniti, čeprav naj tisti, ki mislijo, da je kakšen iskriv dirkač, to upanje pustijo pred vrati. Ugaja vzmetenje, nekakšna mešanica udobja in ne pretirane trdote. Oprema summum te razvadi, ugotoviš, da veliko dobre opreme naredi avtomobil, kot se reče.

Volvo V60 D5 automatic summum je nedvomno dovolj resna konkurenca tovrstni germanski ponudbi – tudi s ceno 52.756 evrov! In prav tukaj se jim še najbolj približa – žal!