Večino nesreč motoristov povzroči izsiljevanje

Ceste niso dirkališča, policisti pa ob tem opozarjajo tudi na višje kazni v prometu.

Objavljeno
26. februar 2011 21.21
O. B.
O. B.
MURSKA SOBOTA – Udeleženci v prometu videvamo v pomladnih dnevih (v večini primerov) povsem neprimerno hitro vožnjo motoristov. Še posebej je njihova prekoračitev hitrosti očitna na cestah skozi naselja, kjer je njihova hitrost po navadi dvakrat višja od predpisane. Veliko je nesreč s smrtnim izidom motoristov, ki jih mediji vedno opišejo z besedami, da je osebni avtomobil izsilil prednost motoristu.

Redkokdo pa pove, da je motorist vozil s hitrostjo, ki je bila tudi dvakrat večja od predpisane. Resnica je po navadi takšna, da motorista, ko voznik osebnega avtomobila spelje z neprednostne ceste, še ni na vidiku. Voznik motorja pa, ko zagleda avtomobil, ki prihaja z neprednostne ceste, zaradi prevelike hitrosti ne more pravočasno zavreti ... Sploh so motoristi najbolj ogroženi udeleženci v cestnem prometu, čeprav so tudi med njimi mnogi, ki se držijo predpisov in jim je mar lastnega življenja ter življenja drugih. Prav zaradi teh, kot smo slišali, kulturnih motoristov, ki upoštevajo predpise, potekajo v Pomurju različne preventivne aktivnosti policistov in motorističnih klubov.

Preventivna varnost je pomembna

Lani v pokrajini ob reki Muri smrtnih žrtev med motoristi ni bilo, tudi v letih 2003 in 2004 ne, leta 2005 so umrli trije, nato pa je leta 2006 v prometnih nesrečah umrlo pet motoristov in en sopotnik na motorju. V letu 2007 so v prometnih nesrečah življenje izgubili trije vozniki motornih koles, leta 2008 prav tako trije in v letu 2009 dva. Zato policisti in motoristi pred začetkom vsake motoristične sezone pripravljajo številne preventivne aktivnosti, ki potekajo tudi med sezono, saj je prometna preventiva kot tek na dolge proge.

V centru Španik v Murski Soboti sta Zavod za vzgojo in izobraževanje Oranžna nit in Sektor uniformirane policije PU Murska Sobota pripravila prvo druženje policistov in motoristov. »Policisti in motoristi moramo nastopati kot partnerji za večjo prometno varnost,« je poudaril Slavko Škerlak, vodja SUP, Dušan Pohovnikar iz Zavoda Oranžna nit pa je dodal: »Varne vožnje se lahko naučimo, zato bomo pripravili številne aktivnosti.«

Ne hitite brezglavo na ceste

Kot pravi mag. Srečko Šteiner, policijski prometni inšpektor PU Murska Sobota, je s toplejšim vremenom na cestah tudi več motornih koles. Po dolgi zimi na motoriste v začetku nove motoristične sezone prežijo številne pasti. Prva vožnja motorista ter prvi ovinek in že se lahko zgodi nesreča. »Glavni vzroki za tovrstne prometne nesreče so pesek na cesti, slabe vozne sposobnosti voznikov, zapozneli refleksi, prepogosto pa tudi sam motor, ki ni primerno pripravljen na novo sezono. Če želite prve vožnje prevoziti brez skrbi, morate nekaj časa posvetiti pravilni pripravi motorja in umirjeno začeti sezono. Ob prvem toplem vremenu ne hitite brezglavo na cesto, temveč na sezono postopoma pripravite tudi sebe.« Šteinerjev stanovski kolega Boris Žibrat meni, da policisti v Pomurju vsakega voznika motornega kolesa in tudi vsakega udeleženca v cestnem prometu obravnavajo kot potencialno žrtev prometne nesreče in ne kot potencialnega kršitelja prometnih predpisov.

Začetek akcije Izkušnja kot nasvet sega v leto 2005, ko so se večinoma z motoristi ukvarjali le na začetku motoristične sezone, pozneje pa ne več. Že naslednje leto se je akcija nadgradila. Čeprav vozniki motornih koles še vedno povzročijo več kot polovico prometnih nesreč, se stanje na tem področju izboljšuje, saj je vse manj motoristov udeleženih v nesrečah ali poškodovanih. To je podatek, ki daje pozitivno oceno izvedenim aktivnostim, obenem pa zaveza k še boljšemu delu.

Opozarjajo tudi na višje kazni


»Že ena prometna nesreča s smrtnim izidom ali s poškodbo je preveč. Vemo, da si nihče ne kupi motorja, da bi se vozil 50 kilometrov na uro, a treba se je zavedati, da ceste nikakor niso dirkališča,« je dodal inšpektor Šteiner, ki je skupaj z Žibratom opozoril tudi na prihajajočo novo prometno zakonodajo, ki bo strožje kaznovala najhujše prekrške v prometu. Predvidene so namreč višje kazni, prav tako bodo pristojni organi imeli možnost, da udeležencem v cestnem prometu odvzamejo vozniško dovoljenje vse do konca postopka in ne le za 24 ur.

Sicer pa so med analizami prometnih nesreč ugotovili, da se dve tretjini nesreč, v katere so vpleteni motoristi, zgodita zaradi izsiljevanja voznikov osebnih avtomobilov. Vse manj pozornosti se namreč posveča vožnji. Vozniki so nepredvidljivi, zaradi nepozornosti pogosto spregledajo motorista, če pa je ta še prehiter, je to kombinacija, ki se konča tragično. Za konec še številke: če se motorist s 85 kilometri na uro zaleti v avto, po trku najprej kakšnih 30 metrov leti po zraku, nato se še dobrih 15 metrov kotali po tleh.

Mimogrede, v letu 2010 je bilo v Pomurju registriranih 2524 motorjev razreda vsaj 125 kubičnih centimetrov.