Ob nakupu rabljenega traktorja je treba upoštevati nekaj nasvetov. Najpomembneje je preveriti stanje motorja, transmisije in hidravlike. Okvare na omenjenih sklopih so najbolj zapletene, popravilo pa običajno zelo drago. Ob popravilu ali zamenjavi sklopke mehanska komponenta nima posebno visoke cene, razen pri posebnih izvedbah sklopk na sodobnejših traktorjih. Tu bomo plačali predvsem delo mehanika, ki bo ločil motor od menjalnika.
Najdražje okvare
Okvara hidravličnega cilindra za premikanje hidravličnega dvigala pri starejših izvedbah traktorjev bo zahtevala demontažo celotnega sklopa hidravlične enote, ki je pritrjena z zgornje strani zadnjega dela transmisije. Pri novih izvedbah so hidravlični cilindri nameščeni na zunanji strani hidravličnega dvigala, zato popravilo ne zahteva nobenega posebnega vložka dela. Okvare transmisije, na primer menjalnika pri traktorjih s kabino, pomenijo, da bo treba sneti kabino ter ločiti menjalnik od motorja.
Traktor preizkusimo s priključkom
Pozorni moramo biti na barvo izpušnih plinov. Če je bel ali črn, se moramo zavedati, da je motor zaradi obrabe ali poškodb različnih delov že v precej slabem stanju in da bodo potrebna večja popravila, ki so lahko zelo draga.
Za ugotavljanje stanja transmisije je najbolje, da traktor preizkusimo med delovanjem, če je mogoče pod obremenitvijo s priključkom. Pozornost moramo nameniti čudnim zvokom, ki prihajajo iz ohišja menjalnika ali drugih delov transmisije, ter morebitnim oljnim madežem na transmisiji.
Hidravlika in število delovnih ur
Hidravlično dvigalo v dvignjenem mirujočem stanju (ko priključek dvignemo od tal in ga pustimo stati na določeni višini) ne sme spuščati priključka.
Poleg tega moramo biti pozorni na morebitne čudne zvoke, ki prihajajo iz hidravlične instalacije. Na hidravličnem sklopu ne sme biti oljnih madežev zaradi puščanja olja.
Za stanje traktorja je pomembno tudi število delovnih ur motorja. V preteklosti so obstajale izvedbe traktorjev, opremljene s počasi tekočimi motorji, motorji z žarilno glavo, število vrtljajev je znašalo od 300 do 900 na minuto. Ti so ob rednem servisu brez težav vzdržali od 20.000 pa celo do 40.000 delovnih ur. Recept za dolgoživost so bili nizki vrtljaji, ki so omogočali, da se je motor med delovanjem zelo malo obrabil.
Današnji sodobni motorji (tudi tisti izpred nekaj desetletij) se vrtijo precej hitreje. Danes za traktorske motorje v razponu moči od 22 kW/30KM do 36,8 kW/50 KM velja, da brez večjih težav opravijo od 3000 do 5000 delovnih ur, nato moramo opraviti generalni servis. Za močnejše motorje v razponu od 36,8 kW/50 KM navzgor se ta številka lahko povzpne tudi na 8000 delovnih ur do generalnega posega na motorju.
Nove gume?
Seveda se moramo prepričati, ali so ure na števcu realne. Zato je dobro preveriti preteklost traktorja in zlasti, koliko lastnikov je zamenjal. Posebno bi opozoril na pnevmatike. Izrabljene resda brez težav zamenjamo za nove, vendar se nam lahko zgodi, da bodo stale več, kot bomo odšteli za rabljeni traktor. Stare, izrabljene pa so lahko zelo nevarne.
Pri različnih preprostih popravilih lahko veliko naredimo tudi sami in tako prihranimo nekaj denarja. Le željo po novih veščinah moramo imeti.