Letos še ne bo možna vožnja z vlakom iz Kočevja v Ljubljano

Zaradi zamud pri postopkih javnega naročanja promet na kočevski progi letos ne bo možen

Objavljeno
10. september 2018 12.00
Posodobljeno
10. september 2018 12.00
Na železniški postaji Kočevje še polagajo novo progo. Foto Simona Fajfar
Simona Fajfar
Simona Fajfar
Kočevje – Oktobra bo končana druga faza obnove železniške proge Grosuplje-Kočevje, s katero bo zagotovljena primerna osna obremenitev na celotni progi. Tretja, zadnja faza obnove, kjer bodo  namestili signalno-varnostne in telekomunikacijske naprave, pa bo končana v drugi polovici leta 2019, ko bo stekel tudi potniški promet.
 

Novi tiri so na celotni progi


V slabem mesecu dni bo končana posodobitev zadnjega dela železniške proge do Kočevja v skupni dolžini 12,12 kilometra, urejajo pa tudi postajališča. Železniška postaja Kočevje bo dobila nov pokriti otočni peron, uredili bodo postajno poslopje, nakladalno klančino in parkirišče. Podobno velja za vse druge postaje na progi - Stara Cerkev, Ribnica, Ortnek, Dobrepolje, Čušperk, Spodnja Slivnica, ki jih v okviru tega dela obnove urejajo in zagotavljajo nove perone z zavetiščem, parkirišča, razsvetljavo, po potrebi, kot v Ribnici, pa urejajo tudi nakladalne klančine in dvigalo za izven nivojski dostop na perone. Gradbena dela te faze so vredna 15,8 milijona evrov.

S tem bo po desetih letih končana obnova železniških tirov na celotni progi med Grosupljem in Kočevjem. Med letoma 2008 in 2011 so v okviru prve faze obnove železniške proge posodobili 26,8 kilometrski odsek Grosuplje-Ortnek. S tem je bila zagotovljena ustrezna infrastrukturna zmogljivost odseka in se je lahko začel odvijati promet, kar je pomembno predvsem zaradi blagovnih rezerv oziroma skladišč naftnih derivatov v Ortneku. Za izvedbo prve faze je bilo porabljenih 41,9 milijonov evrov.
 

Celotna naložba: okoli 100 milijonov evrov


Nadaljevanje obnove proge od Ortneka proti Kočevju – torej druga faza -, kjer so obnavljali objekte in tirne naprave od postaje Ortnek do postaje Kočevje, pa se je pričelo v letu 2012. »Cilj druge faze je zagotoviti osno obremenitev D4 (225kN/os, 80 kN/m) na železniški progi Grosuplje–Kočevje na odseku med Ortnekom in Kočevje,« pravijo na ministrstvu za infrastrukturo. V letih 2012 in 2013 so bila v izvedena dela na odseku Ortnek-Ribnica v dolžini 9,2 kilometra ter dela na postaji Ribnica in postajališču, vrednost del je znašala 18,3 milijona evrov.

Za vzpostavitev železniškega prometa na 48 kilometrov dolgi kočevski progi – celotna naložba je ocenjena na okoli sto milijonov evrov -  pa je potrebno izvesti še tretjo fazo projekta, kjer bodo namestili signalno–varnostne in telekomunikacijske naprave ter ureditev in zavarovanje nivojskih prehodov. »Ta dela se bodo zaradi dolgotrajnega postopka javnega naročanja pričela pozneje kot je bilo sprva načrtovano,« pravijo na ministrstvu za infrastrukturo, kjer so pred letom dni načrtovali, da naj bi potniški promet na tej progi stekel že konec letošnjega leta.
 

Bilo 81 nivojskih prehodov


V okviru obnove železniške proge Grosuplje-Kočevje je predvidena tudi ureditev križanj ceste z železnico, saj je bilo na niti ne 50-kilometrski železniški progi Grosuplje-Kočevje evidentiranih kar 81 nivojskih prehodov. Do sedaj oziroma v letih 2009 do 2016 je bilo v okviru modernizacije kočevske proge ukinjenih 33 nivojskih prehodov ter zavarovanih 10 nivojskih prehodov.

Za dokončanje modernizacije kočevske proge pa je predvideno zavarovanje 20 nivojskih prehodov. Skladno s podpisanimi sporazumi med občinami Grosuplje, Dobrepolje, Velike Lašče, Ribnica in Kočevje, Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami je predvidena ukinitev 18 nivojskih prehodov.