Ko čakaš na avtobus, voznik pa odpelje mimo

Od potnikov, ki so zaman čakali na postajališču v Žireh, do voznikov brez znanja slovenskega jezika.

Objavljeno
09. oktober 2019 10.05
Posodobljeno
09. oktober 2019 10.05
Potniki se pritožujejo čez delo Arrivinih voznikov. FOTO: Jure Eržen/Delo
Kranj – Zgodilo se je v soboto, sredi septembra, v Žireh. Na avtobusnem postajališču Dobračeva so dopoldne na vidnem mestu stali štirje potniki, med njimi trije otroci, stari 8, 11 in 14 let, ter čakali na avtobus, ki pa ga niso dočakali, saj je voznik preprosto peljal mimo. V družbi Arriva Alpetour trdijo, da takrat na postaji ni bilo nikogar.

Mati treh otrok je takoj klicala na Arrivo, kjer so zaslišali voznika, ki pa je trdil, da ni ustavljal, ker na postaji ni bilo nikogar, kar je potrdila tudi ena od potnic na avtobusu. Pozneje so v Arrivi kot argument, da voznik govori resnico, navedli, da je mimo postajališča vozil s hitrostjo 10 kilometrov na uro, kar pa matere ni prepričalo in je napisala pritožbo. Kot dokaz je navajala sinov telefon z vklopljeno GPS-lokacijo, ki je dokazovala, da je deček takrat stal na postajališču. »Mogoče je, da je zaradi del na postajališču in njegove nepreglednosti voznik čakajoče potnike spregledal,« so odgovorili v Arrivi.

»Ker si želimo biti podjetje, usmerjeno k potrebam strank, in ker so potniki za nas najpomembnejši, smo veseli vsakega mnenja, pripombe in pritožbe. Vse upravičene pritožbe obravnavamo, da bi izboljšali kakovost storitev. Najprej opravimo pogovor z voznikom, v katerem ta opiše svoj pogled na dogodek, hkrati preverimo vsa dejstva. Tudi omenjeno pritožbo smo obravnavali skladno z internimi postopki. Bralka je odgovor prejela na e-naslov v treh dneh po prejemu pritožbe,« so sporočili iz družbe Arriva Alpetour. Vse upravičene pritožbe obravnava komisija za stimulacije, ki vozniku – odvisno od teže prekrška – lahko izreče sankcijo, kot je določeno z internimi pravilniki.


Kaj storiti?


Kaj sploh lahko stori potnik, kadar oceni, da so mu kršene pravice? V 80. členu Splošnih prevoznih pogojev družbe je zapisano: Potnik se lahko prevozniku pritoži glede kakovosti in načina izvajanja storitev v treh mesecih od dneva, ko je bil/bi moral biti prevoz opravljen. Prevoznik nato v enem mesecu potnika obvesti, da je bila njegova pritožba utemeljena, zavrnjena ali se še obravnava. Končni odgovor mora biti potniku posredovan najpozneje v treh mesecih od prejema pritožbe. Potnik lahko odda pisno pritožbo na naslov skupine Arriva Slovenija, lahko pa se tudi osebno pritoži na avtobusnih postajah. V pritožbi mora navesti podatke o dogodku (datum, kraj in ura dogodka, okoliščine ...). »Potnik naj za primer dodatnih pojasnil navede svoje ime, priimek in telefonsko številko.« Če tega ne sporoči, je včasih težje ugotoviti stanje, še razlagajo v družbi.

Arriva Slovenija je v zadnjem obdobju nove voznike novačila kar prek družbenih omrežij tudi z obljubo nagrade v višini 400 evrov. Koliko to vpliva na kakovost opravljenih storitev, je težko ugotoviti, pritožb pa ni malo. Tako je na veliki šmaren letos potnik v Bohinjski Bistrici naletel na voznika, ki ni znal niti besede slovensko. »Praviloma vozniki s potniki in drugimi zaposlenimi komunicirajo v slovenskem jeziku, razen kadar je potnik turist iz druge države. Vozniki, ki niso slovenski državljani, so že v postopku pridobivanja delovnega dovoljenja vključeni v tečaj slovenskega jezika, ki je eden od pogojev za izdajo dovoljenja,« pojasnjujejo v družbi Arriva Alpetour.