Spodbujanje trajnostne mobilnosti v Ljubljani sodi med projekte, ki mu na Magistratu namenjajo največ pozornosti. Mreža parkirišč P+R je v prestolnici zaživela že leta 2001. Takrat so na Dolgem mostu odprli prvo tovrstno parkirišče z »le« 217 parkirnimi prostori. Odtlej so odprli še štiri, tisto na Dolgem mostu pa so pred štirimi leti razširili na 349 parkirnih prostorov.
P+R v Stanežičah bo prihodnji mesec začel graditi Trgograd.
Na parkirišču bo na voljo 387 mest za osebna vozila.
Uredili bodo dovoz na Celovško s križiščem oziroma cesto Jeprca–Stanežiče–Brod.
Na parkirišču bo na voljo 387 mest za osebna vozila.
Uredili bodo dovoz na Celovško s križiščem oziroma cesto Jeprca–Stanežiče–Brod.
Sistem parkiranja P+R je med dnevnimi migranti postal zelo priljubljen, kar dokazujejo tako statistični podatki kot dejanska slika med tednom in celo med vikendi. Najbolj zasedeno je prav parkirišče na koncu Tržaške ceste, saj je bilo lani tam parkiranih dobrih 92 tisoč vozil, potniki pa so se v središče mesta peljali z avtobusom LPP. Ena od študij je celo pokazala, da potniki v prometni konici od Dolgega mostu do središča mesta z avtobusom LPP potrebujejo zgolj deset minut.
Drugo najbolj obiskano je parkirišče P+R na Barju, kjer je bilo lani na dan povprečno parkiranih 278 vozil, skupaj pa okoli 59 tisoč. Ljubljana trenutno premore pet parkirišč po sistemu P+R (poleg tistih na Dolgem mostu in Barju so še v Stožicah, na Ježici in na Studencu oziroma v garažni hiši na Chengdujski pod trgovskim centrom Hofer). Občina se je zdaj lotila gradnje šestega, saj bo litijski Trgograd v Stanežičah prihodnji mesec začel prva gradbena dela.
Uredili bodo še križišče in plinovod
Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet pravijo, da bodo dela predvidoma končana v šestih oziroma osmih mesecih, odvisno od vremenskih razmer. Po naših izračunih bi lahko vozniki iz Gorenjske svoja vozila v Stanežičah parkirali že v začetku prihodnjega leta. Da bodo v predmestju Ljubljane še letos začeli graditi parkirišče za 387 osebnih vozil, je že decembra za Delo napovedal župan Zoran Janković. Takrat so namreč na MOL objavili razpis za izvajalca gradbenih del, pred dnevi pa so se odločili, da bo parkirišče za 6,3 milijona evrov (z DDV) uredilo podjetje Trgograd.
Na njem bo prostora za 387 avtomobilov, 20 parkirnih prostorov bo namenjenih invalidom, šest pa za vozila na električni pogon. Poleg tega bo na voljo 15 parkirišč za avtodome, štiri postajališča za avtobuse in dve za turistične avtobuse. Urejena bo nadstrešnica s stojali za 40 koles in 16 omaricami za shranjevanje koles, vse pa bodo opremljene z električnim priključkom za polnjenje. Potniki se bodo v središče mesta lahko peljali z avtobusi LPP številka 1 in 25.
6,3
milijona evrov (z DDV) je ocenjena vrednost del litijskegaTrgograda
milijona evrov (z DDV) je ocenjena vrednost del litijskegaTrgograda
Skupaj z gradnjo parkirišča bodo v Stanežičah uredili tudi dovoz na Celovško cesto s križiščem oziroma navezovalno cesto Jeprca–Stanežiče–Brod in zgradili plinovodno omrežje za zemeljski plin. »Gradnja plinovoda bo potekala v okviru gradnje P+R Stanežiče, v zaključni fazi bo zgrajena tudi CNG-polnilnica (polnilnica za vozila na stisnjeni zemeljski plin, op. a.). Ta bo namenjena za polnjenje avtobusov LPP, tovornjakov Voke in Snage, vozil Javnega holdinga Ljubljana in osebnih vozil,« so pojasnili na Energetiki.
Kdaj tudi P+R v Črnučah in Polju?
Ker ima MOL v načrtu tudi gradnjo parkirišč P+R v Črnučah in Polju, se pojavlja vprašanje, kje bodo začeli graditi. Mestni svetniki so namreč februarja potrdili predlog odloka o podrobnem prostorskem načrtu za P+R v Polju, kjer je predvidena gradnja 137 parkirišč za osebna vozila ob Zaloški, natančneje za Petrolovim bencinskim servisom. »Časovnica še ni določena, prvi pa je v načrtu P+R v Črnučah, vendar mora biti najprej sprejet OPPN,« so še dodali na občini.