Prvi na presečni množici zvezdniškega vpliva Hollywooda in Windsorjev

Že samo rojstvo Archieja Harrisona Mountbatten-Windsorja naj bi v britansko gospodarstvo prispevalo 1,41 milijarde evrov

Objavljeno
17. maj 2019 11.00
Posodobljeno
17. maj 2019 11.00
Prvič pred javnostjo tako kot vsi kraljevi pred njim – v odejici stoletne britanske znamke GH Hurt & Son Ltd. Foto Reuters
Več kot očitno je, da je novi član britanske kraljeve družine Archie Mountbatten-Windsor, tudi glede na publiciteto, ki jo je požel še pred rojstvom, in seveda s prvo predstavitvijo svetovni javnosti dojenček z največjo svetovno pozornostjo ter najvplivnejši otrok na svetu. Že samo njegovo rojstvo naj bi zaradi dviga prodaje otroških oblačil, igrač in vozičkov v britansko gospodarstvo prispevalo 1,41 milijarde evrov, je poročal britanski Telegraph. Tudi pri Forbesu so zapisali, da je najboljši način, kako izračunati Archiejev trenutni in prihodnji (gospodarski) učinek, pogledati njegova bratranca in sestrično. Samo lanskoletno rojstvo princa Louisa je prispevalo 110 milijonov evrov v britansko gospodarstvo, princ George in princesa Charlotte pa že 3,17 milijarde evrov oziroma 4,41 milijarde, pa še nobeden od njiju ne šteje niti šest let.

Archiejev vpliv bo gotovo povečalo dejstvo, da je prvi slavni otročiček, ki bo zaradi slavnih prijateljev njegovih staršev – med maminimi tesnimi prijateljicami sta Amal Clooney in Serena Williams – ter kraljevega statusa prvi otročiček na presečni množici zvezdniškega vpliva Hollywooda in Windsorjev.

image
Princ George, 3,17 milijarde evrov v britansko gospodarstvo Foto www.royal.uk

 

Poleg britanskih nosijo tudi španske znamke


Kraljevi sledilci se morebiti še spomnijo trenutka pred šestimi leti, ko je sveže sfrizirana Kate Middleton zapustila porodnišnico Lindo Wing z možem, princem Williamom, in njunim prvorojencem, princem Georgeem, zavitim v odejico znamke Aden + Anais z natisnjenimi ptički. Samo devet mesecev pozneje je ta otroška znamka oblačilc že žela 600-odstotno povečanje prodaje. Danes je 88,11 milijona evrov vredna globalna znamka po zaslugi učinka princa Georgea.

Vpliv, ki ga v 21. stoletju utegnejo imeti kraljevi dojenčki na kupce, je še pred Georgeevim rojstvom leta 2013 predvidela britanska modna oblikovalka Rachel Riley in ustvarila kolekcijo klasičnih kosov s pomenljivim imenom Heritage (Dediščina) ter jih tudi v hipu razprodala, vsi trije otroci princa Williama pa poleg oblačil tradicionalnih britanskih znamk nosijo tudi španske, ki jih izbere njihova varuška Maria Borrallo. Pred štirimi leti, denimo, je sedemmesečna princesa Charlotte v oblekici s cvetličnim vzorcem ter bledo rožnati jopici, katere fotografijo je njena mama Kate poslala v svet z družinskega podeželskega posestva Anmer Haal, povsem neznano špansko oblikovalko Margarito Pato Cid izstrelila med zvezdnice, ko so v španski izdaji rumene revije Hola! (Hello!) objavili, da jo je izdelala ona. Oblekice so razprodali v vseh trgovinah njene butične znamke m&h, iz Anglije in ZDA pa so začela deževati naročila. Takšnega učinka ne bi mogla doseči niti najboljša oglaševalska agencija na svetu, je povedala. Prvi kos, pletena volnena kapica klasičnega kroja, s katerim je Charlotte zasejala nakupovalno evforijo pri mladih starših, je bil prav tako darilo Borrallove. Varuškina mama jo je kupila v butiku Irulea v San Sebastiánu v Španiji.

image
Princesa Charlotte, 4,41 milijard evrov v britansko gospodarstvo Foto www.royal.uk

 

Nekaj očarljivega, brezčasnega, tradicionalnega


Modni blogerji po objavah fotografij slavnih dojenčkov, malčkov in otrok hitro izsledijo oblikovalce in znamke, hip zatem pa na njihove spletne naslove že dežujejo naročila z vsega sveta. Tudi ko je princ George ob vstopu v vrtec oblekel temno modro jakno znamke John Lewis, je trgovina zaznala kar 447-odstotno povečanje povpraševanja za podobnimi kosi.
Brez dvoma je v garderobi mini Windsorjev nekaj očarljivega in veliko tistega, v čemer bi si mame želele videti svoje malčke. So brezčasna, tradicionalna, nedolžna pa tudi dostopna. Charlottina oblekica znamke m&h, ki je obnorela mame po svetu, je denimo stala (le) 29 evrov.

Toda še na začetku novega milenija je bila otroška moda komaj v drugem planu. Danes pa je industrija otroških oblačil v Veliki Britaniji po ocenah agencije za tržne raziskave Mintel vredna 7,79 milijarde evrov in je v vzponu, do konca leta naj bi dosegla vrednost 8,70 milijarde evrov. Že leta 2011 so v prestižni veleblagovnici Selfridges ugotavljali, da se je prodaja otroških oblačilc povečala za 80 odstotkov, leta 2016 so tudi pri Harrodsu odprli močno povečan oddelek prestižnih oblačil za otroke Mini Superbrands. Archie je prišel na svet v časih, ko trg otroških oblačil doživlja razcvet.

Čeprav se Meghan po kraljevih merilih oblači modno napredno, bo pri oblačenju svojega otročička najverjetneje izbrala konservativnejši slog, kakršnemu je sledila Grace Kelly v umirjenih, nevtralnih barvah, z znamkami, med katerimi bodo prej tradicionalne kot izkaz sodobnega luksuza, je prepričan dr. Joshua Bamfiels, profesor in vodja centra za tržne raziskave, ki proučuje, kakšen vpliv bo imel dojenček Susseških. Drugi napovedujejo, da bo Meghan izbirala trajnostne znamke oblačilc iz ekoloških materialov. Navsezadnje je ta vidik izpostavljala že na svoji poroki pred letom dni; iz ekoloških sestavin je bila poročna torta, okrasitev kapele svetega Jurija pa z rastlinjem iz kraljevih vrtov. Med potencialnimi izbrankami navajajo Stello McCartney, katere oblačila nosi tudi sama, znamka pa za novorojence ponuja pletenine iz organsko pridelanega bombaža. V izboru vojvodinje Susseške pa napovedujejo tudi manj znane trajnostno naravnane, ekološke in lokalne znamke.

image
Prvič pred javnostjo tako kot vsi kraljevi pred njim – v odejici stoletne britanske znamke GH Hurt & Son Ltd Foto Reuters

 

Odejica, prvič izbrana za Charlesa


Vse navedeno se je pokazalo že pri prvi javni opravi, v kateri je Archie debitiral pred svetovno javnostjo prejšnjo sredo. Tako kot njegova bratranca in sestrična pa tudi generacije pred njimi je bil zavit v belo volneno odejico tradicionalne britanske znamke GH Hurt & Son Ltd, danes stare že več kot stoletje, ki kraljevo družino zalaga s temi nepogrešljivi kosi za novorojenčke že sedem desetletij. Prvo je izbrala Archiejeva prababica Elizabeta II. za svojega prvorojenca princa Charlesa, enako sta z Diano storila, ko sta se jima rodila princa William in Harry.

Toda kraljevi otroci so postali modni spletni vplivneži šele kakšno desetletje zatem, ko so otroci zvezdnikov utrli pot temu fenomenu; od Suri Cruise (hčerke igralcev Toma Cruisa in Katie Holmes), Shiloh Jolie Pitt (hčerke Angeline Jolie in Brada Pitta) do Harper Beckham (hčerke nogometaša Davida Beckhama ter pevke in oblikovalke Victorie Beckham). Pred nedavnim je na modno revijo prišla s frizuro na paža, ki je že zaščitna znamka slavne urednice ameriške izdaje Vogua Anne Wintour, že kot petletnica pa je nosila torbico Goyarda, vredno dva tisoč evrov. Med najmlajšimi modnimi vplivneži je tudi hčerka Beyoncé Blue Ivy Carter, ki je pri štirih letih na rdečo preprogo na predlanskih grammyjih prišla v rožnatem hlačnem kostimu Gucci couture za skoraj 10.000 evrov, pa tudi otroci razvpitega klana Kardashian-Jenner.

image
Princ Louis, samo njegovo lanskoletno rojstvo naj bi generiralo 110 milijonov evrov v britansko gospodarstvo Foto Instagram


Gonilo potrošništva so družbena omrežja


Vsi vpleteni v potrošniško mašinerijo – tako modni oblikovalci in trgovci kot kupci – so si enotni, da so največjo gonilo tega fenomena družbena omrežja, zlasti instagram. Otroško modo poganja kopiranje podobe otrok najslavnejših Zemljanov, ki so že od rojstva razumljeni kot modne ikone. Toda s pojavom družbenih omrežij ves vpliv le ni v rokah zares slavnih in bogatih, ampak to uspeva tudi navadnejšim smrtnicam, mamam blogerkam, s prav tako nezanemarljivo vrsto sledilk.

Med njimi sta Courtney Adamo, ki je z blogom Babyccino dobila že 249.000 sledilcev, ter Julia Restoin Roitfeld, ustanoviteljica znamke Romy & the Bunnies in hči nekdanje urednice francoske izdaje Vogua Carine Roitfeld; trenutno s 367.000 sledilci. Potem so tu tudi otroške instagramovske zvezde, kot je šestletni Farouk James, otroški maneken z 244.000-glavo množico sledilcev.

Kot neposredni učinek Archiejevega prihoda na svet pri podjetju Brand Finance navajajo tudi povečanje turistov na Otoku, Sonrise (sin, ki je bil rojen ob zori), »ameriškega kraljevega otroka« in simbol posodobitve, kakor ga že nazivajo, pa opisujejo tudi kot nekaj pozitivnega v vsesplošni nacionalni depresiji zaradi brexita. •
Ekonomski vpliv monarhije
Kraljeva družina je po oceni podjetja Brand Finance iz leta 2017 vredna okoli 77,53 milijard evrov tako zaradi premoženja, med drugim kraljevih draguljev, kot gospodarske moči, ki jo ima na turizem in modo. Monarhija v britansko gospodarstvo vsako leto prispeva okoli 2,03 milijarde evrov. Njihov ekonomski vpliv na medijsko industrijo, ki o njih poroča, je ocenjen na 56,5 milijonov evrov na leto.