Apple bo rast poskusil spodbuditi s pomočjo starega sovražnika IBM-a

Podjetji bosta družno prilagodili IBM-ove storitve za ipad in phone, te naprave pa bo računalniški velikan preprodajal.

Objavljeno
16. julij 2014 12.04
ap/Apple Event
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Tehnološka velikana Apple in IBM sta sinoči šokirala z napovedjo partnerstva, ki naj bi jima pomagalo pri prodajo naprav in programske opreme poslovnim uporabnikom. Podjetji bosta skupaj za mobilni operacijski sistem ios prilagodili več kot 150 IBM-ovih rešitev in aplikacij, IBM pa bo postal preprodajalec in podporna točka za Applove mobilne (in verjetno tudi namizne) naprave.

»Partnerstvo bo IBM-u bistveno povečalo število orodij za mobilne naprave, Applu pa zagotovilo še več prisotnosti v velikih podjetjih. Čeprav ipadi predstavljajo tri četrtine vseh tablic v poslovnih okoljih, zanemarljiva pa ni niti prisotnost iphona, novo partnerstvo obema napravama daje veliko prednost pred konkurenco,« je prepričan analitik podjetja Creative Strategies Tim Bajarin.

Boj za poslovne stranke je bil na mobilnem področju vedno oster. Pred leti sta tam z mobilnimi napravami dominirala Nokia in Blackberry, ki je še prisoten, vendar njegov delež upada, odločneje pa si prizadevata na to področje vstopiti Microsoft in Google. Slednji predvsem s pomočjo Samsunga in njegove programske opreme knox. Predvsem za Microsoft je sinoči napovedano partnerstvo slaba novica, čeprav je podjetje v zadnjem času začelo spreminjati taktiko in počasi prehaja v položaj ponudnika storitev na vseh platformah.

Apple pa predvsem poskuša ohranjati rast prodaje svojih naprav, saj sta tako iphone kot ipad pod velikih pritiskom cenejših androidnih alternativ. Z IBM-om ima jabolčno podjetje dolgo zgodovino burnih odnosov. Soustanovitelj Appla Steve Jobs je tekmeca na področju osebnega računalništva preziral in ga je vedno želel premagati, kljub temu pa je bil prav IBM dolga leta dobavitelj procesorjev power pc za računalnike mac. Predsednika uprav obeh korporacij Ginny Rometty in Tim Cook sta predvsem poudarjala, da se podjetji dopolnjujeta in si nikjer neposredno ne konkurirata. Zato je tudi možno tako partnerstvo.