»Vemo, da oglaševalci nočejo svojih oglasov ob vsebini, ki ni v skladu z njihovimi vrednotami,« je v zapisu na blogu pojasnil glavni poslovni direktor Googla Philipp Schindler. »Zato od danes zavzemamo strožje stališče do sovražne, žaljive ali škodljive vsebine.«
»V prihodnjih dneh in mesecih bomo predstavili nova orodja za oglaševalce, ki bodo tako lahko bolj enostavno in konsistentno upravljali pojavljanje njihovih oglasov na youtubu in svetovnem spletu,« je napovedal Schindler.
Za prepoznavanje za oglaševalce neprimerne vsebine bo Google najel pomembno število ljudi, v to smer pa bodo usmerili tudi napredek na področju umetne inteligence, je obljubil. Razrešitev primerov oglasov, ki se pojavijo ob neprimerni vsebini, naj bi tako zagotovili »v roku nekaj ur«.
Za to so se odločili dan zatem, ko so se Googlovi predstavniki opravičili britanski vladi in vrsti podjetij, tudi Marks and Spencer in HSBC, ki so umaknili oglase, potem ko so se ti na spletnih platformah, še posebej na Googlovi strani za deljenje videovsebin youtube, pojavljali ob ekstremističnih vsebinah.
Umikanje oglaševalcev
Britanska vlada, ki je umaknila svoje oglase z youtuba, je tako sporočila, da je »povsem nesprejemljivo, da se oglasi, plačani z davkoplačevalskim denarjem, pojavljajo ob neprimerni spletni vsebini − in to sporočilo je bilo jasno preneseno Googlu«.
»Da bi zagotovili varnost naše znamke, začasno ustavljamo aktivnost na Googlovih platformah, dokler se zadeva ne reši,« je sporočil tiskovni predstavnik podjetja Marks and Spencer.
Časnik The Times je prejšnji teden poročal, da so programi BBC oglaševani ob videih nekdanjega člana Ku Klux Klana, ki povzdiguje belo raso, Davida Duka, pa tudi islamističnega pridigarja Wagdija Ghoneima, ki zaradi sovražnega govora nima vstopa v Veliko Britanijo.
Časnik je v svoji analizi našel več kot 200 antisemitskih videov, Google pa jih šest ni umaknil v 24 urah, kolikor določa EU.
Oglaševanje Googlu prinese veliko večino prihodkov. V zadnjem četrtletju lani je po še nerevidiranih podatkih Google tako z oglaševanjem menda ustvaril skoraj 86 odstotkov od 26,1 milijarde dolarjev prihodkov.