IFA 2014: Philips in LG

Philips na področju televizorjev poskuša izstopati z novo tehnologijo, LG pa je predstavil novo pametno uro g-watch.

Objavljeno
04. september 2014 19.35
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga
Pri Philipsu se že dolgo ne morejo zanašati samo na tradicijo, saj velike, ukrivljene in visoko razločljive televizorje letos ponujajo skoraj vsi velikani zabavne elektronike in številni novi azijski posnemovalci. Zato poskušajo letos izstopati z naprednejšo tehnologijo ambilight (afterglow), ki osvetlitve prostora okrog televizorja po novem ne bo prilagajala samo barvam na zaslonu in različnim televizijskim vsebinam, ampak bo znala na steno projicirati tudi zahtevnejše vzorce. Med večjimi televizijskimi novostmi so predstavili še podporo mobilnemu operacijskemu sistemu android (android TV) in medijski predvajalnik z novimi algoritmi za obdelavo slike, ki tudi na običajnih televizorjih visoke razločljivosti obljublja predvajanje 4k.

Na področju glase in zvoka so napovedali sodelovanje s storitvijo spotify, povezavo z ameriškim podjetjem Gibson in znanim didžejem Arminom van Buurenom, ki bo oglaševal njihove nove slušalke. Predstavniki Phillipsa so povedali, da želijo postati največja blagovna znamka za »glasbeni življenjski slog«, zato bodo glasbene izdelke (slušalke, predvajalnike, domače povezane avdiosisteme) agresivno povezovali z znanimi glasbenimi imeni − podobno kot to počneta ameriška Beats in Monster. Na življenjske sloge pa so navezali tudi novo generacijo brivnikov, saj so ugotovili, da je postala moška obrazna pričeska zaradi »hipsterjev« spet zanimiva. Zato novi brivniki ne bodo znali le pomagati pri natančnem oblikovanju brade, ampak so razvili tudi posebno aplikacijo, ki pomaga izbrati ustrezno obliko.

Na malo bolj tradicionalne moške okuse so pomislili pri korejskemu podjetju LG, saj so novo pametno uro g-watch oblikovali zelo klasično in so se na predstavitvi zgledovali po tiskanih revijah za »prave moške«. Nova ura je bila na posnetkih res precej drugačna kot sorodne pametne ure drugih proizvajalcev, saj oblikovalci podjetja LG niso zgledovali po športnih urah in tudi za ohišje do izbrali nerjaveče jeklo. Vendar je občutek prestižnosti izginil takoj, ko smo uro prijeli v roke, saj kljub oblikovanju in materialom naredi zelo cenen prvi vtis − čeprav po opremljenosti, bateriji in vgrajenih tipalih dosega ali celo presega neposredne tekmece. Občutek prestiža so pri LG hoteli doseči tudi s televizorjem, ki so ga posuli s kristali Swarovski, a so se pri tem zgolj pridružili nekaterim drugim podjetjem na sejmu, ki so poskušali izstopati na enak način.

Njihov 77-palčni »največji ukrivljeni televizor oled na svetu« ni pritegnil veliko zanimanja novinarjev, saj je bilo podobnih izdelkov − le z različnimi tehnologijami in velikostmi zaslona − na sejmu veliko. Njihov igričarski kotiček pa je pokazal, da so ukrivljeni televizorji verjetno najbolj zanimivi, če uporabimo več ukrivljenih zaslonov in se obdamo z računalniško grafiko in prostorskim zvokom, saj je igralna izkušnja prepričljivejša kot pri še tako velikem ploskem zaslonu. Posamični ukrivljeni televizorji tega učinka še ne ponujajo, zato uporabnikom še ne prinašajo posebnih prednosti. Kljub zatrjevanju proizvajalcev, da je prav ukrivljenost letošnji najpomembnejši televizorski trend.