Instant prijateljstvo - Facebook

No, tako nekako vsake toliko poteka komunikacija z »neznancem« oziroma Facebook znancem, ko se srečava na kakem žuru.
Facebook. Le kdo še ni slišal zanj. Tam lahko kupuješ prijatelje, flirtaš z njimi, najdeš znance, s katerimi si že davno izgubil stike. Lahko imaš celo svojo virtualno farmo, gojiš koruzo, solato, kupiš traktor. Z realnimi prijatelji skoraj ne potrebuješ več fizičnega stika, saj lahko spremljaš njihove fotografije, njihovo počutje, lahko jim celo pošlješ SMS.

Objavljeno
23. september 2009 19.31
Facebook
Erika Felicijan
Erika Felicijan
No, tako nekako vsake toliko poteka komunikacija z »neznancem« oziroma Facebook znancem, ko se srečava na kakem žuru.
Facebook. Le kdo še ni slišal zanj. Tam lahko kupuješ prijatelje, flirtaš z njimi, najdeš znance, s katerimi si že davno izgubil stike. Lahko imaš celo svojo virtualno farmo, gojiš koruzo, solato, kupiš traktor. Z realnimi prijatelji skoraj ne potrebuješ več fizičnega stika, saj lahko spremljaš njihove fotografije, njihovo počutje, lahko jim celo pošlješ SMS.
Rečemo lahko, da je Facebook spremenil način, kako se ljudje spoznavamo. Preko facebook-a si danes povprečno računalniško izobražen človek lahko najde od poslovnih partnerjev, prijateljev, novih znancev pa do življenjskih partnerjev. Lahko pa tudi službo, saj se prav na facebook-u za posameznika ali posameznico lahko vidi njihovo področje zanimanja … Ravno danes me je namreč za „Facebook prijateljico“ dodala sošolka iz osnovne šole, s katero sva takoj po valeti izgubili vse stike in sem že skoraj pozabila na njo.
Tako po svetu kot tudi med Slovenci sta najpopularnejši omrežji Facebook (http://www.facebook.com) in MySpace (http://www.myspace.com). V zadnjem času je popularnost Facebooka presegla popularnost MySpace-a. Facebook je sprva povezoval le harvardske študente, nato pa se je počasi razširil med študente drugih elitnih ameriških univerz, ki so se jim pridružili še angleški študentje in kmalu je to omrežje postalo pravi globalni fenomen. MySpace je v primerjavi z drugimi omrežji nekoliko bolj multimedijsko naravnano. Druga popularna spletna socialna omrežja so še Windows Live Spaces, Twitter, YouTube, Habbo, Classmates.com, Netlog in mnoga druga.
Twitter predstavlja odprto komunikacijo prek spleta. Glavna prednost twitterja je, da omogoča pisanje kratkih in jedrnatih prispevkov, ki so omejeni na dolžino kratkega sms sporočila. Uporabniki ta sporočila lahko prejemajo na svoje mobilne telefone, tako da jih lahko dosežejo kjerkoli in kadarkoli, ne samo takrat, ko sedijo pred računalnikom. Nekatera podjetja so celo uvedla “tvitanje” kot neke vrste prijetno službeno dolžnost, saj s tem želijo, da so njihovi obstoječi (pa tudi potencialni naročniki) nenehno obveščeni o tem, kaj trenutno delajo.
Spletna socialna omrežja (kot so Facebook, Twitter ipd.) temeljijo na vzpostavljanju medsebojnih povezav in komuniciranju uporabnikov, zato uporabnika spodbujajo, da objavi čim širši nabor svojih zasebnih in osebnih podatkov. Ko se nekdo odloči, koliko zasebnih in osebnih podatkov bo razkril v svojem profilu, je običajno bolj odkrit kot takrat, ko nekoga osebno spoznava. Pa se vprašajmo, zakaj je tako. Eden izmed razlogov je, da splet vzbuja lažni občutek anonimnosti. Ker dejansko ni fizičnega stika med “Facebook prijatelji”, ima uporabnik, lahko rečemo, lažen občutek varnosti in se mnogokrat ne zaveda dejstva, da s tem, ko objavlja določene podatke o sebi (fotografije ipd.), le-te lahko vidijo tudi ostali uporabniki Facebooka, ne le njihovi prijatelji. Mogoče tudi starši ali drugi sorodniki. Velikokrat uporabniki (bolj tisti mlajši) ne razmišljajo, kaj objavljajo v svojem profilu, saj želijo ravno z objavo osebnih podatkov pritegniti potencialne “prijatelje”.

Zanimive oziroma skoraj da neverjetne Facebook statistiske:
- Trenutno se beleži več kot 250 milijonov aktivnih uporabnikov.
- Več kot 120 milijonov uporabnikov se na Facebook logira vsaj enkat dnevno.
- Največji demografski porast uporabnikov je 35 let in več.
- Povprečen uporabnik ima 120 prijateljev.
- Uporabniki na Facebooku porabijo več kot 5 milijard minut vsak dan (globalno gledano).
- Več kot 30 milijonov uporabnikov obnovi svojo statusno vrstico vsaj 1x na dan.
- Več kot 8 milijonov uporabnikov postane oboževalec različnih fan strani dnevno.
- Vsak mesec se naloži več kot milijarda fotografij ter več kot 10 milijonov video vsebin.
- Več kot milijarda dodanih spletnih vsebin na mesec (spletne povezave, novice, blogerske objave, zapiski, slike in drugo).
- Več kot 2,5 milijona registriranih dogodkov na mesec.
- Več kot 45 milijonov aktivnih Facebook skupin.
- Več kot 65 milijonov aktivnih uporabnikov uporablja Facebook prek mobilnih telefonov.

Kljub temu, da nekateri uporabniki oziroma uporabnice socialnih omrežij celo tekmujejo v tem, kdo ima več virtualnih prijateljev, sem zagovorica tistega resničnega, pristnega prijateljstva. Še vedno mi je pomemben trenutek, ko sedim s svojimi prijatelji v najljubši kavarni, jih lahko objamem in se pogovarjam z njimi. Pa tudi zjočem na njihovih ramenih.
Če pa si bom želela imeti svojo farmo ovac verjemite, da to ne bo virtualna farma. To bo prava kmetija, kjer bom molzla resnične krave, obirala resnično koruzo ter pekla pravi tenstan krompir. Za svoje prave prijatelje.
Poglejte si: http://www.youtube.com/watch?v=sIFYPQjYhv8