Netflix od danes v 130 državah, tudi pri nas

Osnovna naročnina v Sloveniji stane 8 evrov na mesec, za boljšo kakovost slike pa deset evrov.

Objavljeno
06. januar 2016 20.28
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret

V verjetno največji globalni širitvi je danes ameriški Netflix svojo storitev naročniškega pretočnega videa ponudil v več kot 130 novih državah, tudi v Sloveniji. Izkoristili so nastop direktorja Reeda Hastingsa na odru sejma zabavne elektronike CES v Las Vegasu.

V zaključnem delu nastopa, potem ko je vmes besedo prepustil svojim sodelavcem in gostom, je Hasting začel: »Trenutno smo prisotni v 60 državah in v katerokoli od držav, ki jih ne pokrivamo, pridem, je prvo vprašanje vedno enako - kdaj bo netflix dostopen pri nas.« Nadaljevanje je večtisočglavo občinstvo v dvorani osupnilo.

»Zato lahko oznanim, da smo med tem nastopom našo storitev vključili v Azerbajdžanu, na Filipinih, na Poljskem in še v 130 drugih državah. Netflix je od danes na voljo po celem svetu, razen na Kitajskem.« Kot je poudaril Hasting je ponujati storitev povsod velik izziv zaradi avtorskih pravic in povsem različnih pravil. Vendar jim je to vprašanje vendarle uspelo razrešiti. Osnovna naročnina v Sloveniji stane 8 evrov na mesec, za boljšo kakovost slike pa deset evrov.

Hastings je v govoru omenil, da vsebina za razumno ceno bistveno zmanjšuje stopnjo piratstva, saj da so ljudje pripravljeni plačati za kakovostne vsebine. Netflix ima ta čas 70 milijonov naročnikov, ki si letno pogledajo milijarde ur programa. Kot je še dejal Hastings, je internet postal dovolj robusten, hiter, dostopen in poceni za pretočni video pred slabim desetletjem.

V Netflixu so razločljivost 4k (za višjo naročnino) dodali pred dvema letoma in zdaj že vso svojo produkcijo, nanjo vse bolj stavijo, posnamejo v 4k. Letos bodo v video algoritme oz. kakovost dodali še hdr, za katerega televizijski proizvajalci trdijo, da izboljša barve in kontraste.

V Netflixu glede drugačnega nabora vsebin odgovarjajo, da so večinoma razlike zaradi starih pogodb o avtorskih pravicah, ki ne zajemajo vseh držav. Kot pravijo, so njihove nove originalne vsebine že globalne in ko obnavljajo pogodbe, jih za vse države. V nekaj letih bo tako povsod dostopna enaka vsebina.