Nabita dvocevka

Ko se od nas počasi poslavlja starka zima in se okrog nas prebuja narava, se večkrat tudi nam zahoče, da bi bili del tega prebujanja. Prvi zvončki, s soncem obsijane ozelenele planjave in čedalje kasnejši zahod sonca nas spodbujajo k aktivnostim v naravi. Mednje lahko štejemo tudi motociklizem. Gospod Robert Sušanj, vodja sektorja prometne policije Slovenije ter v prostem času zaprisežen motorist, nam bo skušal orisati stanje tega hitro razvijajočega se športa v Sloveniji. Gospod Sušanj ima že 25 let vozniških izkušenj z motornimi kolesi.

Objavljeno
19. marec 2009 11.55
Policist na motroju
Marko Funkl
Marko Funkl
Ko se od nas počasi poslavlja starka zima in se okrog nas prebuja narava, se večkrat tudi nam zahoče, da bi bili del tega prebujanja. Prvi zvončki, s soncem obsijane ozelenele planjave in čedalje kasnejši zahod sonca nas spodbujajo k aktivnostim v naravi. Mednje lahko štejemo tudi motociklizem. Gospod Robert Sušanj, vodja sektorja prometne policije Slovenije ter v prostem času zaprisežen motorist, nam bo skušal orisati stanje tega hitro razvijajočega se športa v Sloveniji. Gospod Sušanj ima že 25 let vozniških izkušenj z motornimi kolesi.

Pri nas motociklizem pogosto enačimo s (pre)hitrimi vozniki motornih koles. Kaj je razlog za takšno stigmatizacijo?
Težava je v tem, da je tudi med motoristi določen odstotek voznikov, ki s svojo vožnjo in obnašanjem na cesti mečejo slabo luč na vse motoriste. Nasploh pa so motoristi zelo solidarni do drugih udeležencev v prometu. Motoristi so povsem običajni ljudje, očetje, delavci, skratka ljudje, ki nas vsak dan obkrožajo. In za večino od njih je motorno kolo sredstvo za hobi, za razliko od nekaterih praks v tujini.

Kakšno vlogo imajo pri motociklizmu moto klubi? Ste član moto kluba?
Moto klubi pri nas spodbujajo občutek pripadnosti. Stopnja organiziranosti se od kluba do kluba razlikuje. Dobro je, da med našimi klubi ni kriminala, kot je to v nekaterih drugih državah. Pohvalno je, da vsi poudarjajo varno udeležbo v prometu, kar imajo celo zapisano v svojih aktih delovanja. Člani teh klubov se udeležujejo delavnic varne vožnje ter jih tudi sami organizirajo. Sam sem bil med ustanovitelji kluba Modri vitezi, ki povezuje slovenske policiste - motoriste, podobne klube pa imajo policisti po vsej Evropi. Trenutno delujem v lokalnem klubu Plazilci, v katerem dejavnost pokriva širok spekter aktivnosti. V klubu so vozniki vseh vrst motornih koles. Člani kluba organizirajo humanitarne akcije, brezplačne tečaje prve pomoči, pred kratkim so zbirali prispevke za otroke žrtev kaznivih dejanj.

Kakšno je vaše mnenje o moto zborih?
Gre za srečanja, kjer se srečujejo vozniki motornih koles. Pomembno je, da se udeleženci, ki pridejo na zbore z motornimi kolesi, domov odpeljejo trezni. V samem bistvu pa se moto zbori ne razlikujejo bistveno od gasilskih veselic in podobnih zabav za širše množice.

Je motociklizem nevaren šport?
Vožnja z motorjem je lahko zelo nevarna. Podobno kot če bi sredi mesta mahal z nabito dvocevko in imel prst na sprožilcu. Ena sama napačna reakcija lahko pomeni padec in v nekaterih primerih celo smrt. Na voznike motornih koles preži še več nevarnosti kot na voznike osebnih avtomobilov. Tudi poškodbe med vozniki motornih koles so veliko težje kot pri primerljivih prometnih nesrečah z osebnim avtomobilom. Motoristi obsojajo tiste skrajne voznike, ki izzivajo usodo in s tem tudi mečejo slabo luč na vse voznike motornih koles.

Kaj bi za konec svetovali mladim voznikom motornih koles?
Pomembno je, da se mladi vozniki zavedajo, da pridobljeno vozniško dovoljenje ne pomeni, da motor obvladajo. Gre le za to, da si s tem pridobimo minimalno znanje, ki je potrebno za soudeležbo v prometu. Znanje in obvladanje veščin se pridobiva z izkušnjami. Tisti moment, ko voznik dobi občutek, da obvlada svoje vozilo, je lahko lažen. Nikoli ne smemo podcenjevati motornega kolesa in precenjevati svojega znanja, ker poti nazaj ni. Ključno je predvidevanje, kaj nas lahko čaka za ovinkom, potrebno je pričakovati nepričakovano. Kot primer vzemimo traktor s tovorom. Ne smemo pričakovati, da bo pri zavijanju vedno uporabil smerokaz, da nas je voznik opazil ali da bo zavil le pri odcepu iz cestišča. Podobno je z otroci, ki se igrajo ob cesti. Pomembno je spoštovanje drugih udeležencev v prometu.

Pravijo, da smo mladi zrcalo prihodnosti. V tem zrcalu se odraža mnogo različnih značajskih potez in različnih interesov. A vendar sta potencial in možnost, da skupaj naredimo korak naprej, precejšnja. Naj bo tako tudi v prometu. Mladi smo večkrat nedovzetni za modrovanje starejših in imamo njihove nasvete za soljenje pameti, ker se nam zdi vse povedano samoumevno. Naša dejanja pa kažejo, da mnogo teh nasvetov preslišimo in počnemo neumnosti. Kljub vsemu pa je lahko motorno kolo ali kolo z motorjem nepozabno doživetje, ki nam pričara neskončno norih doživetij, občutij in užitkov. Ob tem vam vsem želim varen, a kljub vsemu adrenalinski vstop v prve pomladne dni!