Kako odklopiti telefonski priključek?

Vsi misteriozni odvodi pogovora s spletno blond svetovalko, ki naj bi bila na razpolago vsem uporabnikom.

Objavljeno
26. september 2013 23.44
Jela Krečič, kultura
Jela Krečič, kultura

V življenju posameznika se zgodi marsikaj. Nekoč se, denimo, lahko odloči, da noče več telefonirati prek stacionarnega telefona in tedaj hoče odjaviti telefonski priključek. A kako?

V digitalni dobi tak podatek zagotovo drži internet, denimo, internetna stran ponudnika te specifične storitve telefonskega priključevanja. Njegovi zavihki lahko koga malo zmedejo in hitro obupa nad množico informacij, ki jih ponujajo. A ta ponudnik je za svoje stranke oziroma uporabnike, kot nas naslavlja, ustvaril spletno svetovalko: seksi blondinko prijetnega obraza in privlačne postave s tajsko zvenečim imenom.

Nasmejano dekle takoj naslovim s problemom, ki me žuli: »Kako lahko odjavim telefonski priključek?« Blondinka skomigne z rameni, še vedno se smeji in mi odvrne: »Prepričana sem, da lahko skupaj najdemo boljšo rešitev za vas, kot je prekinitev razmerja, zato nas pokličite na brezplačni številki (…) ali nam pišite na (...).«

Hm, pomislim, dekle se izogiba odgovoru. Poskusim znova, tokrat želim biti čisto natančna, pojasniti, da je priključek napisan na očetovo ime in sprašujem v njegovem imenu: »Moj oče želi odjaviti telefonski priključek. Kako lahko to stori?« In ona mi spet s svojim tipičnim nasmeškom in skomigom ponovi, da obstaja boljša rešitev, kot je prekinitev razmerja.

Zakaj se ji zdi prekinitev razmerja tako usodna? Namignem ji, da nimam nič proti njej, ustanovi, za katero dela, da gre tu za čisto poslovno reč. »Saj ne gre za prekinitev ljubezenskega razmerja,« jo poskušam pomiriti. In ona izstreli: »Eksplozivni dodatek je namenjen odraslim, saj vsebuje vsebine, ki so namenjene njim (...)«

Nekaj v najini komunikaciji zelo škripa. Malo sem že obupana, zato testiram njeno dobro voljo: »Dobro, kaj pa je po vašem mnenju smisel življenja?« Blondinka odvrne: »Izberite katera poraba vas zanima...« in našteje razne vrste telekomunikacijskih porab. A sem dojela njeno poanto, očitno si moram smisel življenja izbrati sama. Ker se mi zdi, da se ji je to moje vprašanje zdelo malo pretenciozno in mi je zdaj žal, ji zastavim bolj resno vprašanje iz slovenskega političnega življenja. S tem prav gotovo ne morem užaliti njene inteligence. »Bo v Slovenijo prišla trojka?« bleknem. Ona: »Izberite si tri številke in jih kličite 20 % ceneje. Navodila za vklop pa si oglejte na tej povezavi (...).«

Ne, ni pomoči, ne razumeva se. Morda bi jo bolj razveselil osebni pristop. Vljudno se pozanimam o njenem delu: »Se vam zdi življenje v računalniškem programu dolgočasno?« A očitno me spet narobe prebere: »Vabim vas, da skočite na Dobiva se in si uredite zmenek z nekom, ki ima čas :-) Jaz sem zasedena s poskakovanjem po naših spletnih straneh :-)« Vprašanje ji ni bilo všeč in če ne bi v svojem odgovoru dodala smajlijev, bi bila prepričana, da sva zdaj skregani.

Vrnem se torej k osnovni zagati telefonskega priključka in začnem od začetka, a ona vseskozi ponavlja isto mantro o tem, da obstajajo druge rešitve, kot je prekinitev razmerja.

Postajam nepotrpežljiva. Prav, si mislim, tudi jaz se grem lahko tako igro. »Ali verjamete v produkte in storitve, ki jih prodajate?« sem provokativna. A ona ostaja hladna in profesionalna: »Prosim, izberite, za katere storitve vas zanimajo popusti in ugodnosti (…)« Še kar se dela dobrovoljno, a je po mojem že sita tega pogovora.

Spet jo poskušam omehčati: »Radi gledate filme ali tv serije?« »MMS razglednica je vaša unikatna razglednica, ki jo poštar dostavi vašim najbližjim v nabiralnik (...),« odvrne. Mislim, da me zdaj zafrkava, užaljena sem, a poskušam apelirati na njeno strokovnost: »Zdi se mi, da se vam ne da odgovarjati na moja vprašanja,« sem direktna. A blondinka se ne da: »Ponujamo vam bogat nabor širokopasovnih in dodatnih internetnih storitev...« Itd.

Zdaj jo imam dovolj: »Saj bi lahko rekli, da se vam ne ljubi. Jaz ne morem več in niste mi bili v veliko pomoč. Nasvidenje!« Namesto pozdrava me spet zmede: »Vse kontaktne informacije najdete na prikazani spletni strani.«

Naslednji dan dojamem, kaj je hotela s tem zadnjim stavkom povedati - da je morda bolje, če poskusim z analognim svetovalcem. In dejansko pokličem številko, ki ponuja pomoč tistim, ki so obupali nad digitalnimi nasveti. Res je, da tudi ta pot terja nekaj vztrajnosti, saj so vsi operaterji pet minut zasedeni, a na koncu mi prijazna gospa vendarle razloži, kako odklopiti telefonski priključek.

Informacije torej imam, zdaj je treba postopek samo še pripeljati do konca. Nadejam se, da ga vodijo analogneži, spletnim blondinkam se odslej raje izogibam.