Dobro jutro: Čustvenčki

Oxfordova beseda leta sploh ni beseda, ampak smeško, ki tudi ni čisto pravi smeško.

Objavljeno
04. december 2015 20.44
Tanja Jaklič
Tanja Jaklič
Je digitalna sličica, piktogram, emotikon, ki kaže obraz s solzami radosti. Simbol, ki torej predstavlja besede. Ki se mu reče tudi emoji (japonska skovanka med e kot sličica in moji kot črka). Utemeljitev: Gre za obliko komunikacije, ki presega jezikovne meje, izbrani emotikon pa izraža etos in razpoloženje leta 2015. Pri Oxford University Press, kjer izdajajo slovite slovarje, so se povezali s telekomunikacijskim podjetjem, ki je ugotovilo, da se med vsemi čustvenčki (besedo smo pogruntali Slovenci) največkrat (20 odstotkov) pošilja prav solze radosti. Da je izbire ogromno, si oglejte obrazke na svojem mobi zaslonu: žalosten, besen, zmeden, v globokem spancu, v tehtnem premisleku, zlovoljen, prestrašen, blažen, zardel, začuden, kaže nam jezik, zobe, nam pomežikne ... Zakaj bi sploh še kaj pisali, ko pa nam te digitalne sličice lahko povedo vse!?

Prvi jih je narisal japonski telekomunikacijski načrtovalec leta 1999, zgledoval se je po stripih in cestnih znakih in ustvaril simbole, ki so v zadnjih letih nepogrešljiv del elektronskih sporočil. Oxfordova odločitev za besedo, ki je pravzaprav slika, pa je spodbudila takorekoč globalni razmislek: je to ok, je to narobe, kam so šle besede in kam smo prišli vsi mi ... Statistika sicer ni slaba: 45 odstotkov poslanih obrazkov je veselih, le pa 14 žalostnih.

No, lani je pri Oxfordu zmagal izraz za kajenje električne cigarete vape, predlani selfi, letos pa sličici smeha in solz sledijo logične besede za ta čas: blokiranje oglasov, lumberseksualci (končno možati in robati moški!) in kaj drugega kot ... begunec.