Kreativno: Navodila za uspešno kampanjo

Vzemite stvari v svoje roke. Dobesedno! Razmislite in najdite svoj »medij«, prek katerega bi radi posredovali svoje poglede.

Objavljeno
03. marec 2017 13.35
Matej Povše
Matej Povše
Imate svoje ideale, s katerimi se strinja le peščica. Imate svoj pogled na svet, ki je povsem drugačen od družbe, v kateri živite ali ste se v njej celo naučili svojih prvih korakov. Vas je izobraževalni sistem razočaral in se vam je katera koli vera nenadoma zdela ovira ali celo edina rešitev za vaše nadaljno sr(e)čno življenje? Je vaš smisel življenja dajati svoj duh in svoje telo za višje cilje? Za cilje tistega drugega, ki naj bi vas vodil v življenju. Sebe pa pustiti žalovanju svojcev, sodržavljanov, soljudi.

Vendar vas nihče ne posluša oziroma ne sliši. Nihče ne razume vaših za družbo skrajnih pogledov. Nihče se noče podrediti vaši logiki. Nihče - razen nekaj posameznikov, za katere ne veste, od kod in zakaj so prišli. Odločevalci pa vam vztrajno zavračajo vaše poglede in želje po drugačnem svetu.

Vzemite stvari v svoje roke. Dobesedno! Razmislite in najdite svoj »medij«, prek katerega bi radi posredovali svoje poglede oziroma (ne)strinjanja. Eden izmed medijev je lahko tudi fotografija. Dovolj je spročilna in dovolj enostavna za deljenje ne glede na jezikovne ali kulturne omejitve. Univerzalni jezik.

Pobrskajte po svetovnem spletu in v poiščite slave željnega fotografa. Prebrskajte njegovo zgodovino in izberite nekoga vmesnega. Takšnega, ki še ni bil v konfliktih in takšnega, ki je videl kaj več od svojega rodnega mesta. Dobro je, če ima fotograf dostop do množičnih medijev velikih naklad v različnih državah sveta ali je celo del ekipe, katere od svetovnih novinarskih agencij.

Timsko delo lahko obrodi dobre ideje. Razmislita o dogodku, ki ga bosta »sporočila «svetu. Podrobno preučita svetovne politične igre. Njihovi glavni igralci so več kot dobrodošli za glavni objekt, a prav tako se lahko zadovoljita z njihovimi varovanci ali pooblaščenci. Izberita kraj in dogodek, ki ne bo preveč medijsko pokrit in s tem varnostno lažje obvadljiv. Preverita, če vajin prihod ne bo pritegnil preveč pogledov. Dogovorita se o načinu izvedbe. Podrobnosti so zelo pomembne. Prav tako bo verjetno fotograf zahteval da se izvede v/na prostoru/lokaciji, kjer je svetloba zanj oziroma za popolno fotografijo primerna. Razmislite o svojem fizičnem videzu, ki naj bo dovolj eleganten, da bo pozitivno učinkoval na ljudi vseh celin tega sveta. Torej nekaj univerzalnega. S fotografom vadita, koliko sekund je potrebnih za izvedbo in kakšen način bo dovolj efektiven za vaš končni cilj. Pozorno poslušajte tudi fotografove predloge.

Če ste vse dobro premislili, je čas za vašo akcijo. Šifra za začetek je praskanje po desnem ušesu. Bum! Klik.

Vaše sporočilo je odšlo v svet. Vas so sicer odpeljali na večni počitek, prav tako kolateralno škodo. Je cilj dosežen? Sporočilo sprejeto?

Fotografija je narejena. Poslana. Objavljena. Povečana. Posredovana. Diskutabilna. Nagrajena!
Vse podobnosti s prvo nagrajeno fotografijo Burhana Ozbilicia na letošnjem natečaju World Press Photo so izključene.

***

Ta zapis je odgovor na pomisleke o nagrajeni fotografiji, ki je zmagovalna predvsem zaradi trenutka in ne zaradi likovnih momentov. Zato se torej tudi lahko izriše tak scenarij. Vse lahko postane en sam zrežiran dogodek. Tudi realnost.

Verjetno kdo že sanja te mokre sanje in mogoče je načrtovan dogodek več kot samo novičarski dogodek. Mogoče te mokre sanje postanejo zelo močvirnate in v somraku primerne za duše, ki jim misli pobegnejo v skrajne nečloveške odzive. V pogubo za ostale.

***

Matej Povše je fotograf in multimedijski ustvarjalec.