Ministrstvo za kulturo in medijska strategija − poskusimo tretjič

Tudi tretji osnutek medijske strategije bo razburkal javnost, saj je v njem spet zapisana kolosalna neumnost.

Objavljeno
06. januar 2017 14.43
LJUBLJANA SLOVENIJA 26.1.2012 MINISTRSTVO ZA KULTURO FOTO JOZE SUHADOLNIK
Roni Kordiš
Roni Kordiš

Ministrstvo za kulturo je pripravilo tretjo različico svoje ideje medijske strategije. Za zdaj so jo pridobili na Portalu Plus in uradno še ni objavljena na spletni strani ministrstva.

Tokratna strategija je izključila davek na internet (kar je bilo zapisano v prvi verziji), prav tako davek na platforme (kar je bilo zapisano v drugi verziji). Vendar so se zdaj odločili, da naredijo korak naprej. Na 18. stran so dodali zanimiv del, na katerega bi se morala javnost odzvati:

Pojav spletnih platform (spletnih strani, portalov, facebook profilov ...), na katerih se pojavljajo medijske (informativne in razvedrilne) vsebine, ki tako predstavljajo nelojalno konkurenco medijem, do neke mere že ogroža obstoj in prihodnost medijev, zato je potrebno začeti regulirati takšno ravnanje in odgovornost lastnikov teh platform, materialno, moralno in vsakršno drugo.

Ministrstvo za kulturo si, vsaj po zapisanem v strategiji, želi regulacijo različnih platform. In tudi prevzemanje odgovornosti − materialno, moralno in vsakršno drugo. Vsakršno drugo? Na žalost ne razumem in si niti ne znam predstavljati, kaj naj bi to pomenilo. Če imajo v mislih podeljevanje črne pike in klečanje v kotu, potem to ni ravno najboljša rešitev.

Predvidevam, da je ta odstavek v strategiji nastal kot posledica vse pogosteje uporabljene besedne zveze in pojava fake news. Vendar regulacija na takšen način, kot jo je v strategiji predvidelo ministrstvo, tega ne rešuje. Namreč, tudi mediji so lahko del tega ustroja, ki objavlja »lažne novice«/zgodbe, ne pojavljajo se le izvorno na facebook profilih.

Sicer pa me dejansko zanima, kako bi MK reguliralo objavljanje vsebin na družbenih omrežjih. Bi imeli za to osebo, ki bi vsak dan pregledala celoten splet (tudi objave na družbenih omrežjih), preverila, kaj je res in kaj ni in potem izdajala kazni za vse tiste, ki ne bi objavljali v skladu z željami in pričakovanji MK?

Kdo bi bil sploh kaznovan? Medij ali avtor komentarja.
Kdo bi bil sploh zadolžen za regulacijo? Medij ali ministrstvo.
Kako bi to počeli? Kako bodo odkrivali lastnike profilov, če so ti anonimni?

(... po potrebi dodajte še svoje »vsakršno drugo« vprašanje.)