Si lačna? Pojej eno riževo ploščico na dan.

Sprijeni spoj pedofilije, plastike in pornografije. Modni aplavz.

Objavljeno
16. september 2014 15.34
Katerina Vidner Ferkov, Delo.si
Katerina Vidner Ferkov, Delo.si

Poplave človek težko zaustavi, pridejo, uničijo in grejo. Z načinom življenja je drugače.

Če mi je bilo včasih le malce nenavadno, da zelo drago kremo za obraz, ki tako ali tako nima nobenega učinka, oglašuje takrat moja petnajstletna vrstnica, mi je zdaj kot odrasli to nedojemljivo. Iz žensk se modna industrija dela odkrito norca. Tudi ta teden je svet glamurja postregel z že znanim.

Manekenke še vedno tarnajo, da številne med njimi nimajo nobenih delavskih in človekovih pravic in da jih modne agencije dobesedno pehajo v anoreksijo. »Riževa ploščica na dan,« se glasi njihov moto za uspeh. Kakšna družba smo, da želimo gledati in plačevati bitja svoje vrste, ki se pohabljajo za tako imenovano visoko modo? Stara štirinajst let. Nekatere, da bi premagale lakoto, pojejo kose vate.

Potem je tu še najstniška zvezdnica Miley Cryrus, ki s svojo modno pravljico pove vse, kar je s tem svetom narobe: plastične igrače, umetni osvežilci zraka, sladkarije najnižje možne vrste, še malo plastike, drobni plastični penisi in »recite da drogam«. Vmes vam pokaže iztegnjen jezik in puhastega medvedka. Sprijeni spoj pedofilije, plastike in pornografije. Modni aplavz.

Držalo je nekoč davno in žal drži še danes, da razvajeni bogataši in zvezdniki nimajo stika s tem, kaj se pravzaprav dogaja s svetom in ljudmi. Živijo v paralelni stvarnosti, kar fenomenalno razkriva priloga New York Timesa T Magazin, kjer kot recept proti pozabljivosti (ironija pa taka) kuharski chef z vsemi možnimi titulami Joël Robuchon svetuje tale jedilnik: kaviar z jajcem, dimljeni losos in kisla smetana. Naenkrat, da ne bo pomote. In iz katerih neoporečnih voda točno prihajajo te živali? So ribe prej s svoje jahte nahranili z umorjeno filipinsko sobarico in ostanki kokaina ali so samo bruhali? Ti podatki nam niso dostopni.

Možno je še prebrati, čemu se klanja izborna družba, na primer modni ustvarjalki Sarah Burton, ki si je zamislila obleko iz peres in krzna s prosojno tančico in škornje iz kože ponija. Verjeti je, da kakšna dama živeča v ruskem Jaktusku, kjer je pozimi - 38,5 stopinje celo nujno potrebuje krzneno kučmo. Ne ve pa se še ali je modna umetnost poklati ptiče in živali za obleko, ki je uporabna za enkratno postavljanje na kakšni zabavi. Vendar je v reviji podana razlaga o umetniškem delu, gre za »temne užitke, prej kot za temno bolečino in misteriozno perverznost«. Zdaj vemo.

Super bogati, kakor jih imenujejo, niso kar tako. Med oglasi za diamante v velikosti toče na Dolenjskem se nahaja tudi dobrohoten poziv h humanitarnosti, ki ga krasi pevka Beyonce. Sponzorira ga modna znamka Gucci. Apelirajo za pravico za »vsako dekle, po vsem svetu«. Tisti Gucci, za katerega so ugotovili, da je vpleten v proizvodnjo, kjer šivilje ne smejo niti na stranišče ali spiti malo vode, tudi tiste noseče. Prav ta korporacija zdaj mehko obljublja, da »vsak glas šteje«. Beyonce se strinja in vas lepo lepo pozdravlja z luksuzne jahte v imenu enakopravnosti zatiranih v kopalkah z zlato poslikavo. Za lažjo identifikacijo z masami brezpravih. Kdor zna - zna.

Da, to so ti ljudje, ki so vzhičeni, ko jim grahovo juho opišejo kot »soupe élégante«, šolarja pa bodo pa mimogrede povozili z gliserjem ali džipom, ker »niso videli«.

Slutiti je, da ne gre za misteriozno perverznost, kar jim verjamem godi, ampak gre preprosto za odsotnost inteligence, da jim še karkoli verjamemo. Ker jim ne.

Pa lahko noč otroci in bežite stran od službe, kjer je za malico kos vate.