Vsak direktor podjetja se mora zavedati, da je vodenje izziv in ni vse le v tem, da bereš poročila in pretresaš številke. Za to, da je podjetje uspešno, so po mojem mnenju ključne tri stvari: motivirani zaposleni, vodja z vizijo in nenehno iskanje popolnosti z inovativnimi pristopi. Ko so v podjetju zagotovljene vse tri naštete kvalitete je mogoče dolgoročno zagotavljati dobre rezultate. Za vse tri si prizadevamo tudi v našem javnem podjetju Komunala Brežice.
Velikokrat naše podjetje rad opišem kot napredno ali inovativno. In vedno znova dobim komentarje v smislu, »kako pa je komunalno podjetje lahko inovativno«. Seveda je lahko. Vsako podjetje je lahko inovativno in bi se moralo za to zavzemati. Konkurenca je v današnjem času na vseh področjih tako velika, da brez novih, svežih, drugačnih in zanimivih idej hitro ostaneš pozabljen, stagniraš, ne napreduješ in postopno propadeš.
Predani, zadovoljni
Naši zaposleni vedo, da so pomembni. Predstavljajte si, da vam teden dni ne odpeljemo smeti ali pa mesec dni. Da nimate vode samo nekaj dni. Nastala bi prava katastrofa. Naši zaposleni so zato še posebno pomembni. Brez njih ni reda, čistoče, zdravja in urejenosti.
Zaposleni so tisti, ki največ vedo o delu, ki ga opravljajo. Ko imamo predane in srčne zaposlene, ki se čutijo del podjetja, nam ti pomagajo z idejami in so pripravljeni sprejeti ter živeti spremembe v podjetju. Tako postanemo zares inovativni. Javno podjetje Komunala Brežice je z različnimi akcijami in projekti doseglo zavidljive rezultate. Konec leta bomo praznovali štiri leta delovanja, v tem času pa smo dosegli na primer kar 60 odstotkov več ločeno zbranih odpadkov v primerjavi z letom 2011. Ljudi smo s svojim pristopom pripravili, da se bolj zavedajo pomembnosti in prednosti ločevanja odpadkov. Ponudili smo jim rumene vreče za smeti, s katerimi smo jim omogočili zbiranje in ločevanje embalaže na domu, ne le na ekoloških otokih. Tako smo ob številnih drugih aktivnostih dosegli tudi, da je kar 1800 ton manj mešanih komunalnih odpadkov odloženih v smetnjake. Ljudi smo naučili ločevati in spet uporabljati tudi biološke kuhinjske in zelene vrtne odpadke. Začeli smo izdajati glasilo Komunalko in jim pokazali, zakaj je ločevanje pomembno, kako ločevati, katere so prednosti in kako odpadke lahko uporabljajo sami doma.
Otroci so največji
Ni treba zapravljati ogromno denarja in imeti dragih svetovalcev, da postaneš drugačen. Potrebuješ dobre ideje. Te, kot rečeno, največkrat prispevajo motivirani zaposleni, ki se čutijo pripadni podjetju in ga tako poznajo, da vedo, kaj lahko in zmore narediti. In to je tisto, za kar se zavzemamo pri nas. Naši zaposleni so fleksibilni in večina jih lahko in zna opravljati najrazličnejša dela v podjetju, kar pride prav še posebno v času dopustov in drugih nadomeščanj. Taka strategija se je pri nas izkazala za zelo uspešno in z veseljem jo delimo z drugimi.
Prav zaposleni so dali še eno idejo, na katero sem zelo ponosen. Projekt Oživimo tržnico, katerega cilj je ozaveščanje prebivalcev o pomenu lokalno pridelane hrane. S tem se krajšajo prevozne poti, zmanjšujejo izpusti plinov, denar ostaja v lokalnem okolju in uživamo zdravo hrano. Z aktivnostmi, ki jih izvajamo v zvezi z društvom Regrat, smo zelo povečali obisk tržnice. Imamo tematske sobote, na primer soboto jagod in belušev. Ljudje so navdušeni, lokalni pridelovalci pa zadovoljni. Prav tako organiziramo brezplačno tržnico rabljenih stvari, Prinesi – odnesi, da bi spodbudili medsebojno pomoč in predvsem da ne bi zavrgli stvari, ki jih nekdo lahko še uporabi.
Spoštovanje konkurence
––––––
Prispevek je mnenje avtorja
Aleksander Zupančič, direktor Javnega podjetja Komunala Brežice