Dokler stojiš, boja ni konec

Ključne so tri stvari: motivirani zaposleni, vodja z vizijo in nenehno iskanje popolnosti z inovativnimi pristopi.

Objavljeno
17. avgust 2015 18.35
Aleksander Zupančič
Aleksander Zupančič

Vsak direktor podjetja se mora zavedati, da je vodenje izziv in ni vse le v tem, da bereš poročila in pretresaš številke. Za to, da je podjetje uspešno, so po mojem mnenju ključne tri stvari: motivirani zaposleni, vodja z vizijo in nenehno iskanje popolnosti z inovativnimi pristopi. Ko so v podjetju zagotovljene vse tri naštete kvalitete je mogoče dolgoročno zagotavljati dobre rezultate. Za vse tri si prizadevamo tudi v našem javnem podjetju Komunala Brežice.

Velikokrat naše podjetje rad opišem kot napredno ali inovativno. In vedno znova dobim komentarje v smislu, »kako pa je komunalno podjetje lahko inovativno«. Seveda je lahko. Vsako podjetje je lahko inovativno in bi se moralo za to zavzemati. Konkurenca je v današnjem času na vseh področjih tako velika, da brez novih, svežih, drugačnih in zanimivih idej hitro ostaneš pozabljen, stagniraš, ne napreduješ in postopno propadeš.

Predani, zadovoljni in aktivni zaposleni

Torej, kako komunalno ali še bolje, vsako podjetje, narediti inovativno? S predanimi zaposlenimi, ki so aktivno vključeni v razvoj podjetja. V našem podjetju zelo veliko vlagamo v motivacijo zaposlenih in na tem področju je vloga vodje ključna. Ves čas jih izobražujemo in skrbimo, da z našim podjetjem rastejo in se razvijajo. Želimo si tudi, da vsi naši zaposleni čutijo, da so del podjetja in da podjetje brez njih pravzaprav ne obstaja. Vem, da je to naš ključ do uspeha. Z ničimer ni direktor bolj zadovoljen kot z dejstvom, da zaposleni z veseljem prihajajo v službo, čeprav trdo in naporno delajo. Pri nas je tako. In to je v predvsem naloga vodje, moja naloga. Nekje sem zasledil, da so v Združenih državah Amerike opravljali raziskavo in ugotovili, da so pri vodji celo bolj kot kompetence, pomembne mehke veščine. Torej njegov način komunikacije z zaposlenimi, spodbujanje, skrb zanje, karizma in iskrenost. Seveda mora biti direktor tudi človek, ki je izkušen in ima znanje. Mora pa imeti tudi vodstvene sposobnosti, od katerih je ključna sposobnost za delo z ljudmi. Res je, da si manjše podjetje težko privošči kadrovika, kar pa ne pomeni, da je skrb za zaposlene lahko pozabljena.

Naši zaposleni vedo, da so pomembni. Predstavljajte si, da vam teden dni ne odpeljemo smeti ali pa mesec dni. Da nimate vode samo nekaj dni. Nastala bi prava katastrofa. Naši zaposleni so zato še posebno pomembni. Brez njih ni reda, čistoče, zdravja in urejenosti.

Zaposleni so tisti, ki največ vedo o delu, ki ga opravljajo. Ko imamo predane in srčne zaposlene, ki se čutijo del podjetja, nam ti pomagajo z idejami in so pripravljeni sprejeti ter živeti spremembe v podjetju. Tako postanemo zares inovativni. Javno podjetje Komunala Brežice je z različnimi akcijami in projekti doseglo zavidljive rezultate. Konec leta bomo praznovali štiri leta delovanja, v tem času pa smo dosegli na primer kar 60 odstotkov več ločeno zbranih odpadkov v primerjavi z letom 2011. Ljudi smo s svojim pristopom pripravili, da se bolj zavedajo pomembnosti in prednosti ločevanja odpadkov. Ponudili smo jim rumene vreče za smeti, s katerimi smo jim omogočili zbiranje in ločevanje embalaže na domu, ne le na ekoloških otokih. Tako smo ob številnih drugih aktivnostih dosegli tudi, da je kar 1800 ton manj mešanih komunalnih odpadkov odloženih v smetnjake. Ljudi smo naučili ločevati in spet uporabljati tudi biološke kuhinjske in zelene vrtne odpadke. Začeli smo izdajati glasilo Komunalko in jim pokazali, zakaj je ločevanje pomembno, kako ločevati, katere so prednosti in kako odpadke lahko uporabljajo sami doma.

Otroci so največji varuhi narave

Našim uporabnikom hočemo pokazati, da smo tu zanje. To pokažemo tudi s projekti ozaveščanja. Na leto jih izvedemo več kot 30, z njimi pa otrokom in odraslim predstavimo načine, kako ohranjati čisto okolje. Otroci so naši največji zavezniki in varuhi narave. Zato hodimo po šolah in vrtcih, predavamo in s praktičnimi prikazi razložimo, kako varčevati z vodo, ločevati odpadke, kompostirati, skratka biti skrben do okolja. Na koncu šolskega leta smo izvedli tudi šolski kviz, s katerim smo končali projekt Ohranimo čisto okolje, ki smo ga izvajali celo šolsko leto. Zmagovalce smo peljali na pico in enodnevno kopanje na bazenu. Projekt bomo v razširjeni obliki nadaljevali tudi prihodnje šolsko leto.

Ni treba zapravljati ogromno denarja in imeti dragih svetovalcev, da postaneš drugačen. Potrebuješ dobre ideje. Te, kot rečeno, največkrat prispevajo motivirani zaposleni, ki se čutijo pripadni podjetju in ga tako poznajo, da vedo, kaj lahko in zmore narediti. In to je tisto, za kar se zavzemamo pri nas. Naši zaposleni so fleksibilni in večina jih lahko in zna opravljati najrazličnejša dela v podjetju, kar pride prav še posebno v času dopustov in drugih nadomeščanj. Taka strategija se je pri nas izkazala za zelo uspešno in z veseljem jo delimo z drugimi.

Prav zaposleni so dali še eno idejo, na katero sem zelo ponosen. Projekt Oživimo tržnico, katerega cilj je ozaveščanje prebivalcev o pomenu lokalno pridelane hrane. S tem se krajšajo prevozne poti, zmanjšujejo izpusti plinov, denar ostaja v lokalnem okolju in uživamo zdravo hrano. Z aktivnostmi, ki jih izvajamo v zvezi z društvom Regrat, smo zelo povečali obisk tržnice. Imamo tematske sobote, na primer soboto jagod in belušev. Ljudje so navdušeni, lokalni pridelovalci pa zadovoljni. Prav tako organiziramo brezplačno tržnico rabljenih stvari, Prinesi – odnesi, da bi spodbudili medsebojno pomoč in predvsem da ne bi zavrgli stvari, ki jih nekdo lahko še uporabi.

Spoštovanje konkurence in vztrajnost

Sem športnik po duši in včasih sem v boksarskem ringu preživel veliko časa. Tajski boks mi je dal res veliko. Predvsem zavedanje, da dokler stojiš in ni odzvonil zvonec, boja ni konec. V tem športu ni predaje, vedno se moraš boriti do konca. Podobno je pri vodenju podjetja. Današnji časi niso rožnati in gospodarske razmere nas na to vedno znova opomnijo. Kljub temu sem prepričan, da kjer je volja, je tudi moč. Kot v športu, moraš tudi v poslu konkurenco spoštovati in vztrajati ter se boriti, biti vedno pripravljen in imeti za sabo odlično ekipo, se znati gibati po prostoru in biti iznajdljiv, biti drugačen od konkurentov. Tako boš uspešen. Kadar si nekaj res želimo uresničiti, bomo našli način. Kadar želja ni pristna, bomo pač našli izgovor.

––––––

Prispevek je mnenje avtorja in ne izraža nujno stališča uredništva.

 

 Aleksander Zupančič, direktor Javnega podjetja Komunala Brežice