Tlačani in knezi: Dizel

Če že prvič kupujejo avtobuse, naj bodo električni in čisto brez izpustov.

Objavljeno
26. maj 2017 11.08
Dunaj e-bus
Brane Piano
Brane Piano
Evropa z od korporacij zlobiranimi predpisi in z njo slovenski Ekosklad tlačane spet za nekaj vlečeta. Medtem ko tlačan od Ekosklada dobi subvencijo za največ tretjino električnega ali hibridnega avtomobila, lahko občine dobijo več kot dve tretjini denarja za nakup avtobusov – tudi tistih z dizelskimi motorji, le standard euro VI za izpuste morajo izpolnjevati. Bruselj ne dovoli dajati tlačanom subvencij za napredne dizle, evropska mesta prepovedujejo vstop z njimi v mestna središča, občinam pa dovoli deliti denar za dizelske avtobuse.

Celjski knezi so se ta teden v nasprotju z vsemi pričakovanji in prejšnjimi napovedmi odločili, da vzpostavijo mestne avtobusne prevoze. Takoj. Pol leta po razpisu Ekosklada za nakup mestnih avtobusov so objavili, da bo Celje kot predzadnje v državi dobilo javni mestni potniški promet.

Nikakor, je zagotovil prvi knez, ne gre za predvolilno potezo, čeprav, roko na srce, so prihodnje leto županske volitve. Bo že držalo, gotovo, naj verjame, kdor mora ... Župan si menda samo želi, da bi tlačanom avtobuse, na katerih bo treba plačati vozovnico, s tujimi penezi kupil še pred iztekom mandata. To tudi kaže, da se še ni odločil, da se ne bo potegoval za svoj šesti mandat.

Pustimo to. Spomnimo, da se je še lani knez pridušal, da ne bo kupil avtobusa, ker mu mestni svet ni odobril podražitve uporabe stavbnih zemljišč. Fino, da si je premislil.

A če je Celjska kotlina rekorderka po zdravju nevarnih prašnih delcih v zraku, bi pričakovali, da bodo knezi malo več čistega zraka vdahnili načrtovanju potniškega prometa in bolj odvezali mošnjiček. Pa bi rekli, da če že prvič kupujejo avtobuse, naj bodo električni in čisto brez izpustov prahu.

Ob robu odločitve o uvedbi štirih prog plačljivega javnega potniškega prometa v Celju in o nakupu osmih dizelskih avtobusov je bilo slišati še več. Knezov višji svetovalec za promet je v bran dizlu dejal, da je Dunaj ugotovil, da se nakup dizelskih avtobusov izplača bolj od električnih.

Drži. Dunaj bo do leta 2019 svojih 464 avtobusov, ki jih poganja plin in dosegajo le standard euro IV, zamenjal za dizelske po standardu euro VI.

Pa tudi to še ni celotna informacija. Po dunajskem starem mestu sme voziti le 18 električnih in hibridnih avtobusov. Dizelski v stari Dunaj ne smejo. V staro Celje bodo smeli.

Seveda pa se lahko reč v veliko olajšanje tlačanov še sfiži. Celje iz Ekosklada potrebuje 0,5 milijona evrov, razpisanih je le 1,8 milijona evrov. Zanje se lahko potegujejo še Hrastnik, Kranj, Ljubljana, Maribor, Murska Sobota, Novo mesto, Trbovlje in Zagorje ob Savi. Torej preostala prašna mesta. Če bodo prosila za električne subvencije, morda Celje dizla ne bo učakalo.