Ekrani v ogledalu: šport ni le moška zadeva

Športna serija Na trdnih tleh je načela enega najvztrajnejših stereotipov – da je šport v prvi vrsti moška zadeva.

Objavljeno
01. avgust 2012 17.20
Posodobljeno
01. avgust 2012 18.00
Denis Valič, kultura
Denis Valič, kultura
V teh dneh, ko se v Londonu odvija 28. olimpijada moderne dobe, lahko znova ugotovimo, da je šport ena najbolj priljubljenih in kajpada tudi najbolj donosnih televizijskih vsebin. Zato je po svoje prav presenetljivo, da se sodobna ameriška televizijska produkcija – ki se je v zadnjem desetletju najbolj agresivno in drzno lotila iskanja novih form in vsebin v serijski televizijski produkciji, s katerimi želi še razširiti svoj avditorij – k športu ne obrača pogosteje. Seveda imamo v mislih predvsem igrano produkcijo, saj so športni prenosi tudi onkraj Atlantika konstanta, posamezne (ne zgolj najbolj priljubljene) športne panoge imajo celo svoje specializirane TV-postaje. Toda ko se ozremo k igranim televizijskim serijam s športno vsebino – če izvzamemo resničnostne šove –, kaj kmalu ugotovimo, da izbira ni prav velika, pri tem pa tudi v najboljšem primeru le hudo povprečna (samo serija Friday Night Lights je ponudila kolikor toliko užitno kombinacijo drame in športa).

Tako je serija Na trdnih tleh (Necessary Roughness), ki sta jo ustvarila skoraj popolna anonimneža Craig Shapiro in Liz Kruger in jo zdaj vrtijo na Pop TV (v Združenih državah, na kanalu USA, sicer pravkar predvajajo drugo sezono serije), že ob štartu požela nemalo zanimanja. Ne samo da je s prepletom drame, komičnih vložkov in športa v že precej dolgočasno pokrajino, kjer prevladujejo policijske, vohunske in sodne serije, vnesla nekaj svežine, pač pa je z naslonitvijo zgodbe na lik in delo psihologinje Donne Dannenfelser načela tudi enega najvztrajnejših stereotipov – da je šport v prvi vrsti moška zadeva. Dr. Dannenfelserjeva (ki se je seriji pridružila kot eden od producentov) je bila namreč prva ženska, ki ji je uspelo v sferi ameriškega profesionalnega športa, saj je kot psihoterapevtka skrbela za ekipo ameriškega nogometa New York Jets.

Seveda pa je zgodba dr. Dani (Danielle) Santino (igra jo Callie Thorne), osrednjega lika serije Na trdnih tleh, v vseh drugih pogledih izmišljena. Spoznamo jo kot gospodinjo iz New Jerseyja, mater dveh otrok, najstnikov, ki se po tem, ko izve, da jo mož vara, nemudoma odloči za ločitev. In skoraj tako hitro, kot se je odločila za ločitev, pa čeprav je ta ob dveh najstnikih pomenila izgubo finančne varnosti oziroma to, da se bo morala znova zaposliti, dr. Santinova tudi preneha »žalovati« – s prijateljico se odpravi v bar za samske in že prvi večer spozna šarmantnega Matthewa (Marc Blucas), ki ji ponudi poklicni izziv: v red spraviti največjega zvezdnika ekipe ameriškega nogometa, pri kateri je zaposlen (izmišljenih New York Hawksov), Terrencea Kinga, ki na igrišču ni več pravi.

Dr. Santinova nam je torej že od vsega začetka predstavljena kot samostojna in odločna ženska, predvsem pa kot lik, ki z mešanico racionalnosti in čustvenosti uspešno krmari tako na profesionalnem področju kot doma, v krogu svoje »nepopolne« družine. Tako nam serija tudi v tem pogledu ponuja nekaj novega, kajti do sedaj so bili v ameriški serijski televizijski produkciji uspešni ženski liki predstavljeni predvsem kot samostojne posameznice, brez družinskih vezi. Pa vendar: čeprav serija prinaša nekaj svežine, se žal kmalu zazdi, da ji umanjka sape, saj postane ujetnica svoje lastne forme.