Medijska podoba ni edina težava Adrie

Moja največja želja je, da bi pisal o uspešnem letalskem prevozniku s sedežem v Sloveniji.

Objavljeno
28. junij 2019 06.00
Posodobljeno
28. junij 2019 07.01
Karikatura: Marko Kočevar 
Nezadovoljne stranke, strah zaposlenih, pritiski deležnikov, iskanje dodatnih prihodkov. Vse to se dogaja Adrii Airways. Po seriji odpovedi in združevanj poletov ter plohi kritik po socialnih omrežjih se je ta odločila ukrepati. Za začetek so najeli agencijo, ki jim bo pomagala izboljšati javno podobo, več bodo komunicirali tudi s potniki, hitreje reševali reklamacije. Pa ni slaba medijska (javna) podoba največji problem podjetja – glavni problem je, da ponujajo storitev, po kateri ni dovolj povpraševanja. Adria Airways je v bistvu letalski prevoznik, ki servisira Ljubljansko kotlino oziroma tiste potnike s tega območja, ki sami ne plačajo vozovnice (denimo, da letijo na stroške delodajalca, evropskih institucij). Gravitacija potnikov je verjetno dovolj velika, da letališče lahko normalno preživi, ni pa dovolj velika, da bi od nje lahko preživel letalski prevoznik. Konkurenca v letalstvu je kruta, ekonomija obsega pritiska, za male prevoznike ni veliko prostora, poleg prevoznikov za potnike tekmujejo tudi letališča. Potisnjeni so na obrobne linije, opravljajo lahko le podizvajalske posle, dokler jih veliki prevozniki potrebujejo.

Da bodo od zdaj v Adrii dvigovali telefone, je bilo eno od včerajšnjih sporočil. To je sicer lepo, a pogrešali smo odgovore na vprašanja, kako je družba poslovala lani oziroma v kakšni finančni kondiciji je, in kaj bolj občutljivega o strateškem partnerstvu. Če je bila ideja, da ga pridobijo že pred tremi leti, ko so novi lastniki prišli v Adrio, bi bilo dobro, da bi postregli s čim konkretnim.Pa ne želim biti nergač, gotovo se trudijo, a smo se v preteklosti naučili, da sta želja po partnerstvu ali dejanski dogovor nekaj povsem različnega. Strateški partner je bil pogosto izgovor, da bi podjetje dobilo malo več časa ali pa da bi lahko dobilo reprogram dolgov ali sveži kredit na (državni) banki. Da ne bomo negativni, podjetju želim, da bi mu uspelo rešiti težave, vsako uspešno podjetje je koristno za državo, ljudi in poslovni ekosistem. Pisanje o podjetjih v težavah je mučno.