Problem

Pogon, ki je nekoč veljal za tistega, ki z manjšo porabo pripomore k zmanjšanju segrevanja, ima zdaj negativen predznak.

Objavljeno
09. april 2018 21.32
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Po mesecih priprav so se številnim evropskim potrošniškim skupinam s skupinsko tožbo proti Volkswagnu pridružili tudi slovenski vozniki te znamke – vzrok je goljufiva oprema za zavajanje dizelskih emisijskih testov. Zadeva je bila v zraku že vse od izbruha afere jeseni leta 2015, posebno po tem, ko je Volkswagen odškodnino priznal ameriškim lastnikom problematičnih vozil, v Evropi pa je nemški proizvajalec vedno trdil, da je dovolj popravilo. Evropske potrošniške organizacije so menile drugače in o tem, kdo ima prav, bodo zdaj odločala sodišča. Vprašanje je, kako hitra bodo. Lahko se še vprašamo, ali so res prizadeti le vozniki teh vozil ali tudi okolje, ki so ga z izpuhi dodatno obremenjevali volkswagni?

Potrošniško nezadovoljstvo je le del dizelske zgodbe. Ta pogon, ki je bil nekoč čislan, ker z manjšo porabo pripomore k zmanjšanju globalnega segrevanja in ne nazadnje k prihranku v denarnici, ima zdaj negativen predznak, ker je bilo ugotovljeno, da po drugi strani njegov izpust ni (bil) prav čist in da je bilo pri tem veliko zavajanja industrije, pri čemer si je tudi oblast zatiskala oči. Zdaj proti dizlu letijo puščice. V tej smeri gre tudi znana nemška sodna odločitev, da njihova mesta v primeru onesnaženosti zraka, kjer so najbolj problematični dušikovi oksidi, za starejša dizelska vozila lahko zaprejo promet.

Čeprav morajo novi dizelski avtomobili izpolnjevati zelo strog okoljski standard, pri katerem je menda skoraj nemogoče goljufati, se prodaja dizlov opazno zmanjšuje. Tudi pri nas. To je menda tudi pomemben vzrok, da se izpust ogljikovega dioksida lani v EU prvič po dolgih letih ni zmanjšal, kar je bil prej trend.

Namesto varčnejših dizlov je vsaj zdaj vse več predvsem bencinskega pogona, ki pa je potratnejši. Hibridni in električni pogon sicer postajata vse pomembnejša, a je takih izdelkov v prodaji še vedno relativno malo. Električni avtomobili imajo pred seboj še kako oviro in le ugibamo lahko, ali bodo dovolj hitra in učinkovita rešitev.