Prodana Pepelka

Dobrega lastnika bi veliko prej kot Adria Airways Tehnika potrebovala prevozniška Adria Airways.

Objavljeno
25. november 2015 18.40
tlo adria
Aleš Stergar
Aleš Stergar
Država in lani nemškemu Fraportu prodani Aerodrom Ljubljana sta kupca za Adrio Airways Tehniko po dolgem iskanju našla na Poljskem. Strokovno zahtevna in odgovorna dejavnost vzdrževanja, popravil in obnove letal bo ostala na brniškem Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana.

S transakcijo, katere velikost je neuradno – skupaj z vračilom dobrih treh milijonov evrov posojila dosedanjima lastnikoma – med petimi in šestimi milijoni evrov, se končuje privatizacija/prodaja druge družbe tričlenske slovenske letalske industrije. Na prodajnem seznamu ostaja le še prevoznik, Adria Airways, ki je tam, tako ali drugače, že od pomladi 2012.

Tehnični del Adrie Airways je leta 2002 postal prvi in potem ostal dolga leta edini Bombardierjev pooblaščeni servisni center za letala Canadair Regional Jet (CRJ) v Evropi. In kot tak dragulj, morda edini, v kroni. AA je v iskanju lastne rešitve tehnični del (nespametno) izločila.

Adria Airways Tehnika (AAT) je samostojno poslovno pot leta 2010 začela dobesedno »gola in bosa«: brez finančnih sredstev, brez lastnih poslovodnih funkcij, brez lastnih prostorov, za katere je najemnino plačevala AA, ki se je »izkazala« slabše kot Pepelkina mačeha. AAT tudi letos na sodišču ni dočakala zadoščenja. V novem pravnem subjektu je bilo najvišje ovrednoteno ime, v resnici pa je bilo največ vredno strokovno znanje zaposlenih.

AAT je bila na samostojni poti poslovno v veliki meri odvisna od Adrie Airways, izkoriščala pa je tudi status Bombardierjevega pooblaščenega servisa.

Poslovni rezultat je nihal v odvisnosti od razmer na evropskem letalskem trgu. Hkrati z njim tudi razpoloženje v kolektivu, kjer so v nekem trenutku skoraj dobesedno odslovili poslovodstvo in »samoupravno« poskrbeli za boljše čase. Tekoče poslovanje AAT je solidno, poljskemu kupcu pa prinaša prav to, kar mu je manjkalo: strokovno preoskrbo malih kanadskih reaktivcev. Prav to je Linetechu doslej manjkalo.

Čeprav je po spletnih podatkih Linetech z večjimi prostorskimi zmogljivostmi po številu strokovnjakov podobno velik kot AAT, je poljska družba ob vseh drugih imenih, ki so v zadnjem letu curljala v javnost, najboljša rešitev. Lastnik Aerodoroma Ljubljana (in polovice AAT) Fraport servisiranja ni hotel prevzeti pod svoje okrilje, letalskih prevoznikov družba ni zanimala, javljali so se predvsem malo primerni kupci. Da je tako, potrjuje tudi zadovoljstvo zaposlenih, ki so ob vseh drugih možnostih resno, z iskanjem zakonskih možnosti in z zbiranjem denarja, razmišljali o notranjem odkupu in delavskem solastništvu.

Res pa je, da bi dobrega lastnika veliko prej kot AAT potrebovala Adria Airways. A resne rešitve zanjo ni videti, drugače država ne bi razmišljala o dokapitalizaciji, ki se zdi prej ali slej v razredu nedovoljene državne pomoči.