Rožnata naslovnica digitalne prihodnosti

Digitalne vsebine so igrivo privlačne. Vsebina pa je velikokrat umazana in črna.

Objavljeno
15. junij 2019 06.00
Posodobljeno
15. junij 2019 06.00
Karikatura: Marko Kočevar
Nove tehnologije delajo čudeže na vseh področjih našega življenja, od medicine do športa, kjer sodobni gladiatorji zaradi s tehnologijo izboljšanih materialov podirajo svetovne rekorde, nogometnim navijačem pa dan lahko polepša ali uniči VAR.

Tehnologija je povezala svet. Tudi Slovenijo in Rusijo, ki bosta še naprej sodelovali tudi na področju informacijskih tehnologij, kot smo lahko slišali na včerajšnjem srečanju zunanjega ministra z ruskim kolegom. Podjetja in države, ki bodo pripravljeni na nove tehnologije, bodo uspešnejši. Več denarja za ene, več nadzora za druge.

Vprašanje je, ali so na nove tehnologije pripravljeni ljudje. Ne na digitalno prihodnost, ampak digitalno sedanjost. Ki je zasvojena. Že v zibelki namesto mame uspavanko zapoje youtube. Pravilna intonanca, a brez čustev. Več kot polovica slovenskih otrok ves svoj prosti čas preživi v virtualnem svetu. In tudi več tisoč odraslih. Medtem ko nekateri družbena omrežja uporabijo za aktivacijo ljudi v akcijah, kot je Očistimo Slovenijo, drugi prek njih objavljajo slike svojih otrok med kopanjem. In »prijatelji«, vseh tisoč njih, to gledajo. Ure in ure, ker družbena omrežja nimajo konca. Vsaj za nekaj časa zagotavljajo ugodje. Nekaj mesecev pozneje pa človek mogoče ne gre iz sobe, ker je ves čas »gor«. Priklopljen na splet, odklopljen od sveta.

Pasti digitalnega sveta je zelo veliko in »navadni« uporabniki se jih premalo zavedamo. Nekje v podzavesti imamo, da so jih soustvarjali strokovnjaki za človeško psiho, ki natančno vedo, kakšne morajo biti stvari, da bo telefon ves čas z nami. Ne le da privolimo v to, ampak celo plačamo, da imamo napravo za sledenje ves čas s sabo. Za oblast je to krasno. Kot tudi za tiste, ki bi oblast šele radi postali, kot smo lahko videli ob izvolitvi Donalda Trumpa.

Digitalne vsebine so igrivo privlačne. Vsebina pa je velikokrat umazana in črna. Kljub temu smo jo za nekaj minut miru pripravljeni ponuditi majhnemu otroku, za nekaj všečkov pa delimo informacije, na katerih drugi gradijo imperije ali vlade. Bojazen, da bo imela digitalna prihodnost rožnato zgolj naslovnico, je velika.