Vse od drugega vatikanskega koncila za nobeno srečanje škofov in kardinalov z vsega sveta ni bilo v javnosti tolikšnega zanimanja kot za tokratno sinodo o družini. Medtem ko je tema o družini zelo široka, je v ospredju zanimanja spolna morala, kar je po svoje paradoks. Po eni strani večina katolikov živi spolno življenje mimo cerkvenega nauka, po drugi strani pa jih zanima, kaj bodo sinodalni očetje povedali o spolnosti neporočenih, ločenih, istospolnih ...
Verniki pričakujejo, da bodo povedali nekaj novega, na primer, da to ni več greh, kajti če spremembe ne bi bile predvidene, sinode ne bi sklicali. Zanimanje svetovne javnosti pa je dodatno spodbudila nenavadna polemika med kardinali o interpretaciji nauka, ki se je tu in tam iz teološke preobrazila v ideološko. Ta polemika morda napoveduje nov slog v Cerkvi – dialoškost.
Papež Frančišek, pobudnik sinode in najširše razprave o perečih vprašanjih, je v enem letu, kolikor so trajale priprave, pri vernikih vzbudil upanje na spremembe, a je malo verjetno, da se bodo v kratkem zgodile. Redna sinoda o isti temi se bo nadaljevala prihodnjo jesen, do takrat pa naj bi se medila stališča naprednejših očetov in topila ost tistih, ki zavračajo vsako reformo v pastoralni praksi.
Frančišek je večkrat izjavil, da mora kler prepoznavati znamenja časa, in rad bi, da bi se to zgodilo tudi na sinodi. Če ne bo kos nasprotnikom, ki jih ni malo, bo razočaral vernike in širšo javnost, pa če bo še tako očarljivo komunikativen. Vendar je on tisti, ki naj ni dajal ton zasedanju, za kar bo potreboval pogum. A potreboval ga je tudi, ko je razposlal anketo po vsem svetu, da bi izvedel, kako verniki živijo.