Ko je predsednik vlade Miro Cerar 16. januarja letos stopil pred novinarje, je vse presenetil z listom, na katerem so bile zapisane tri povedi, ki tvorijo celoto. Čez čas se je izkazalo, da gre za novo politično filozofijo predsednika vlade, ki se je na polovici od briljantne zmage na volitvah znašel v težavah. »Slovenec sem. Ne jamram. Iščem rešitve,« je preprosto besedilo, ki se danes bere kot predvolilni slogan za prihodnje volitve.
Ko slogan analiziramo po slabem letu in vseh potezah, ki jih je v tem obdobju potegnil Cerar, se ne moremo znebiti vtisa, da se je kampanja za volitve 2018 začela že prvega meseca leta 2016. Da se gre SMC resno transformacijo stranke iz skupine političnih naturščikov, ki so se naključno zbirali okoli Mira Cerarja, kaže odločitev pred letošnjim poletjem, da dvignejo strankin in vladni politični marketing na višjo raven. V ta namen je Cerar poleti temeljito pretresel svoj kabinet in stranka je najela agencijo Arih za oblikovanje politične strategije. Arih pa že vrsto let pri tem sodeluje z zloglasnim Izraelcem Asafom Eisinom, ki je na območju Balkana v političnem razredu dobro zapisan. To je svetovalec, ki za dober denar svetuje srbskemu predsedniku Aleksandru Vučiću ter alfi in omegi črnogorske politike Milu Đukanoviću, s svojimi nasveti pa naj bi pomagal tudi drugod po regiji, deluje tudi v Italiji.
V SMC so se po težavah znašli pred resnim izzivom: kako preživeti v slovenskem političnem zverinjaku. Kot lahko razumemo poteze stranke, bodo še bolj okrepili vlogo njenega predsednika Mira Cerarja. Podobo umirjenega profesorja, ki veliko posluša in se potem enkrat odloči, skušajo zamenjati za podobo odločnega voditelja, ki malo posluša in se hitro odloča. Slogan z začetka letošnjega leta naj bi poosebljal Cerarjevo transformacijo in ga lahko razumemo tudi takole – malo nacionalnega, malo religioznega in malo progresivnega. Bo to dovolj za kaj velikega?