Žemljice in mobilci

Konkurenčni boj na trgu mobilnih komunikacij je neizprosen, najpomembnejše orožje tekmecev pa so cene. 

Objavljeno
18. maj 2017 19.23
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Na slovenski trg mobilnih komunikacij – ob razširjenem prenašanju podatkov ne gre več samo za mobilno telefonijo v dobesednem pomenu besede – je prejšnji teden vstopil še osmi operater oziroma enajsti ponudnik. Hoferjev telekom Hot (v lasti avstrijskega Ventocoma, trgovec je poleg imena prispeval še prodajno mrežo in trženje) prinaša hibridno ponudbo, predplačne in nevezane (pol)naročniške svežnje.

Hofer je tako še peti trgovec, ki je vstopil na trg mobilnih komunikacij. Svoje omrežje, zdaj del Telemacha, je imel le Tuš, ki je gradil na temeljih propadle Vege. Mercator, Spar in Petrol s svojimi paketi, drugače kot Izimobil, nikoli niso bili dovolj prepoznavni. Mega M in Softnet pa kot nišna ponudnika mobilne komunikacije dodajata svoji siceršnji komunikacijski ponudbi.

Hotov poslovni model je drugačen od obstoječih (na tukajšnjem trgu), priložnost pa išče v (najbolj) razširjeni mreži poslovalnic (trgovin), (ugodnih in po napovedi za vse večne čase fiksnih) cenah, preprostih svežnjih ter elegantni in hitri menjavi operaterja in številke preko spleta.

Z odzivom uporabnikov so po prvem tednu zelo zadovoljni. Ob vstopu so v Hotu napovedali, da so resen dolgoročni ponudnik in da se zavedajo, da je marsikateri uporabnik še vedno vezan, tudi za dve leti. Marsikoga je/bo privabila ugodna cena mobilnih naprav (mobilcev), koliko jih bo vanje res vstavilo Hotove sim kartice pa bo pokazal čas. Mobilci pač že lep čas ne smejo biti zaklenjeni.

Konkurenčni boj za tržne deleže je neizprosen. Telekomov in pred njim Mobitelov delež je bil dolgo stoodstoten, zdaj je kljub nakupu Debitela že pod petdesetimi odstotki. Tudi Simobilov delež je pred preimenovanjem v A1 upadal in je bil pod tridesetimi odstotki; Telemach je medtem zrastel na šestino trga; rastoč je, z dobrimi štirimi odstotki, tudi tržni delež T-2, katerega osnovna ponudba je vendarle vezana na fiksno optiko.

Hot je prvi navidezni operater, ki svoje storitve ponuja na omrežju A1 (bivši Simobil), na katerem je pred leti »operiral« tudi Mercator. Trije operaterji brez lastnega omrežja, Izi, Mega M in Softnet, imajo sklenjene pogodbe s Telekomom Slovenije (TS), med ponudniki pa je (Simobilov) Bob seveda pri A1, Spar in Petrol, katerih ponudba je bolj po obeh trgovcih poimenovani sveženj kot kaj drugega, pa pri TS.

Razširjenost mobilnih komunikacij (penetracija) je v Sloveniji s 115 odstotki vendarle za dvajset odstotnih točk (400.000 naprav?) pod povprečjem EU. Poleg tega raziskave trga kažejo, da so tukajšnji uporabniki precej mobilni tudi pri odnosu s ponudniki. In da jih ima 300.000 na leto namen zamenjati operaterja. Ali zaradi cen ali pa zaradi plačilne nediscipline je seveda večno vprašanje brez pravega odgovora.

Tekmeci so se na prihod novega igralca pripravili – v trženjski borbi je tako že moč slediti novim, »ekstra, super in sploh« ugodnim ponudbam, ki so cenovno precej podobne Hotovim. Koliko časa bodo z njimi vztrajali, je seveda drugo vprašanje.