Zmagovalci so splet(karj)i!

Kriza je enako udarila po vseh, po ustvarjalcih in odjemalcih.

Objavljeno
08. oktober 2012 12.44
NOGOMET
Gorazd Nejedly, šport
Gorazd Nejedly, šport
Radijska kolega Boštjan Janežič in Uroš Vovk sta vsak na svoj način odprla zanimivo temo v povezavi šport in kriza. Hočeš nočeš je bilo vse posredno povezano s klatenjem stroškov na vseh ravneh, a z različnih bregov.

Janežič, sicer zelo pronicljivi um in eden najbolj prepoznavnih glasov radijskega športnega tima, ki predstavlja eno od najboljših blagovnih znamk Radia Slovenija, mi je nekoliko slabe volje potarnal, kako varčevanje vsevprek posega v krčenje oddaj, rubrik. Na tnalu krize so se znašle celo najbolj prepoznavne, tiste, zaradi katerih je marsikateri sobotni ali nedeljski voznik navil glasnost, a ni poslušal glasbe. Tiste, zaradi katerih je bilo mogoče nekoč pridobivati pokrovitelje ali vsaj ohranjati poslušalce. Mednje prav gotovo sodijo poročanja z nogometnih prvoligaških igrišč – s tekem. Najbrž jih ni malo, ki so odraščali ob glasu Mirka Strehovca in njegovega znamenitega vzklikanja »gol, gol, gol«. Z njimi je legendarni reporter naznanil poročanje s prvoligaških tekem Olimpije in še drugih slovenskih klubov v 2. zvezni ligi in tudi slovenskih. Strehovec je znal tako slikovito približati tekmo poslušalcem, da so mislili, da jo gledajo. Pa čeprav včasih niti sam ni videl igrišča, kaj šele igralcev. Tudi v samostojni Sloveniji so radijci nadaljevali tradicijo poročanj tekem z vasi iz najzakotnejših delov Slovenije in kar dolgo ohranili sloves paradnih konjev svoje hiše.

Zdaj so napočili drugi časi, varčevanje je udarilo tudi po najboljših. Nogometni navdušenci ob koncih tedna ne bodo mogli več poslušati neposrednih poročanj z vseh petih (!?) prvoligaških tekem. Enostavno ni denarja za vse.

Vovk se je v soboto javil iz Zlatoroga in zgroženo dejal, da je v nekdanji trdnjavi celjskih rokometašev komaj dobrih tisoč najzvestejših privržencev rokometnega spektakla bivših evropskih prvakov iz najbližje preteklosti. Da so se, na primer, v športnem uredništvu odločili, da bodo prav rokometnim nastopom Celja Pivovarne Laško in Gorenja v ligi prvakov namenili veliko pozornost in da pri rokometaših ne bodo varčevali, ni naključje, oba si zaslužita najboljšo podporo.

Oba primera sta pomenljiva. Ni denarja za novinarje in ustvarjanje ali ohranjanje kakovostnih oddaj in ni več navijačev, ki bi plačevali športne spektakle. Kriza je enako udarila po vseh, po ustvarjalcih in odjemalcih. Toda največje žrtve bodo na koncu vselej poslušalci in bralci, ki ne bodo imeli na voljo več kakovostnih in verodostojnih informacij. Toda, koga to briga v državi, kjer v medijskem boju za poslušalce in bralce profitirajo tisti, ki najmanj ali pa kar nič ne vložijo.

V praksi je to videti takole: Maribor je v četrtek gostoval na slovitem Olimpicu. Ob izključno treh zasebnih samoplačnikih potovanja, največjih slovenskih časnikih – javnega zavoda in Mariborovih medijskih »povabljencev« ne prištevam med samoplačnike –, so največ (iz)tržili tisti, ki jih tam ni bilo. Splet(karj)i!