Kar je preveč, je preveč

Napovedana odpoved letalske proge med Mariborom in Londonom je v mestu in regiji sprožila zelo kritične odzive, saj mariborsko letališče po številnih poskusih spet izgublja edino redno letalsko povezavo.

Objavljeno
15. januar 2008 01.01
Maribor – Napovedana odpoved letalske proge med Mariborom in Londonom je v mestu in regiji sprožila zelo kritične odzive, saj mariborsko letališče po številnih poskusih spet izgublja edino redno letalsko povezavo. Pogajanja oziroma izmenjava elektronske pošte med gospodarskim združenjem Rast, ki združuje zainteresirane predstavnike lokalnih skupnosti in gospodarstva, ter Ryanairom sicer še potekajo, vendar so možnosti za dogovor pičle, saj pri irskem nizkocenovnem letalskem prevozniku pričakujejo več kot milijon evrov subvencij na leto, teh pa mariborsko in regijsko gospodarstvo nista pripravljeni plačati.

Kot pravi direktorica združenja Rast dr. Sonja Sibila Lebe, je način poslovanja pri Ryanairu še najbolj podoben postavljanju pred izvršeno dejstvo. Lani so jih deset dni po vzpostavitvi linije med Mariborom in londonsko Ryanairovo bazo na letališču Stansted »povabili« v Dublin ter zahtevali petdesetodstotno povečanje finančnega vložka. Konec avgusta je prišlo novo »povabilo«, tokrat so Irci zahtevali, da se sredstva za sofinanciranje in oglaševanje destinacije povečajo za nadaljnjih sto odstotkov. S pomočjo mariborskega in regijskega gospodarstva, Mestne občine Maribor, slovenske turistične organizacije in ministrstva za gospodarstvo so izpolnili tudi to zahtevo Ircev, ti pa so postali še veliko bolj zahtevni. Decembra je prišla namreč zahteva, da se finančni vložek poveča za več kot tisoč odstotkov, v kar pa v Mariboru niso mogli več privoliti, zato bo mogoče v London leteti le še do 27. marca.

Pri tem se postavlja tudi vprašanje poslovne oziroma cenovne politike Ryanaira. V sosednjem Gradcu so bile cene vseskozi vsaj dvakrat višje od mariborskih, glede na zapleten sistem njihovega določanja in neverjetnih cenovnih akrobacij pri Ircih pa je bila ta razlika še veliko večja. Če se denimo zdaj odločite za spletno rezervacijo, boste za enosmerno vozovnico iz Maribora do Londona, z vsemi pristojbinami, odšteli od enega centa do petnajst evrov, medtem ko vas bo enaka vozovnica iz Gradca stala 50 evrov. Pri Ryanairu so očitno poskušali izpad finančnih prihodkov zaradi promocijskih cen v celoti naprtiti Mariboru in regiji, ki je pravzaprav skoraj v celoti subvencionirala tako vozovnice kot letališke takse, takšen sistem pa je bil dolgoročno povsem nesprejemljiv.

Ryanair očitno igra zgolj na karto izsiljevanja mest oziroma posameznih destinacij, pod drobnogled bi bilo dobro vzeti tudi nekatere druge njegove domislice. Po grožnjah s tožbami so sicer prenehali zavajati kupce vozovnic s cenami, ki niso vsebovale vseh pristojbin, še vedno pa se zgodi, da potnikom ob odhodu na letališču dodatno zaračunajo za prtljago.

Iz tiskane izdaje Dela.