Božički in Dedki Mrazi, s. p.

Najem dobrih mož stane pri manjših ponudnikih od 60 do 600 €. Nekatera večja podjetja organizirajo dedka Mraza, druga ne.

Objavljeno
14. december 2015 15.46
Slovenija.Ljubljana.26.12.2010 Sprevod dedka mraza po Ljubljani.Foto:Matej Druznik/DELO
Valentina Plahuta Simčič
Valentina Plahuta Simčič
Ljubljana – »Ste vedeli, da obstaja Božiček, ki pride kamorkoli si zaželite ... Tudi letos Božiček in dedek Mraz z veseljem prideta v mamičino ali očijevo službo, v vaš vrtec, šolo ... Obiščejo Vas Miklavž z angelčkom, dedek Mraz s snežinko in Božiček z jelenčkom ... « To je le nekaj citatov s spletne ponudbe dobrih mož, ki imajo v decembru velik biznis.

Ponudniki Miklavžev, dedkov Mrazov in Božičkov glede kakovosti segajo od nacionalnih gledališč do artistov neznanih imen in sumljivega slovesa: starši se vačsih celo sšaršujejko, ali je igrico pripravil »popoldanski s.p.«. Od dobega okusa tistega, ki izbira za posamezno podjetje, vrtec, šolo ..., in globine njegovega žepa je odvisno, kakšnega programa bodo deležni otroci. Na žalost pa finančni faktor zadnje čase prevladuje in tako si mnogi otroci ogledujejo predstave, ki niso vredne tega imena.

Ponudba otroških gledališč in neznanih izvajalcev

Poglejmo si najprej nekaj profesionalne ponudbe. V Lutkovnem gledališču Ljubljana bomo v decembru odigrali 126 predstav, od tega 42 z obiskom dedka Mraza. Opažajo, da se za predstave s pozdravom dedka Mraza in obdaritvijo otrok odloča vse več posameznikov, medtem ko pri podjetjih zaznavajo rahel upad. Direktor Lutkovnega gledališča Ljubljana Uroš Korenčan pravi: »Prizadevamo si, da je decembrski program s srečanji z dedkom Mrazom pripravljen tako, da v ospredju ni samo zabava otrok, temveč tudi kakovosten program.«

Direktor Mini teatra Robert Waltl pravi, da imajo pri njih decembra pet predstav z obiskom dedka Mraza za izven, 27 podjetij ter 36 vrtcev in šol pa je zakupilo predstave. »Organizacija predstav z obiskom dedka Mraza je za Mini teater zelo pomembna, saj v decembru pripravimo skoraj četrtino vseh letnih prireditev,« pravi Robert Waltl.

SNG Maribor ima v programu pestro paleto predstav za otroke, ki jih podjetja ali organizacije odkupijo za potrebe decembrskih obdarovanj. Božička ali Dedka Mraza ne ponujajo, organizatorji si ga pripeljejo s seboj. SNG Drama Ljubljana pa tovrstne ponudbe nima, pripravljajo le srečanje z dedkom Mrazom za otroke zaposlenih in vnuke upokojencev.

Med komercialne ponudnike sodi ljubljanski Kolosej: »Pri oblikovanju programa (nabor filmskih projekcij, gostinska ponudba, spremljevalni zabavni program) sledimo v prvi vrsti željam naših obiskovalcev.« V lanskem letu se je za obdarovanje z dedkom Mrazom pri njih odločilo okoli 20 podjetij, v letošnjem pa še nekoliko več.

Ponudbe manjših izvajalcev je na internetu ogromno. Dedek Mraz lahko pride skupaj s čarovnikom, jelenčkom Rudolfom, Dobro vilo, Muco Copatarico, palčki, lahko ga spremlja baletna predstava, animacijski program, lutke, ob njem lahko otroci jedo slastne palačinke ali sodelujejo v kreativnih delavnicah, lahko jim poslikajo obraz alikupijo otrokom darila ... Nekateri navajajo tudi cene za svoj nastop, segajo pa od 60 do 600 evrov.

Različna praksa slovenskih podjetij

V NLB spoštujejo tradicijo novoletnega obdarovanja otrok zaposlenih, pri izbiri daril, lokacije prireditve in izvajalca pa upoštevajo predvsem kakovost.

V Telekomu Slovenije za otroke zaposlenih organizirajo lutkovno predstavo in obisk dedka Mraza v ustanovah, s katerimi tudi sicer dolgoročno sponzorsko sodelujejo. V Ljubljani je to Lutkovno gledališče Ljubljana, v Mariboru pa SNG Maribor. Zaradi razpršenosti zaposlenih po vsej Sloveniji pa je v letošnjem letu dedek Mraz otroke zaposlenih obiskal tudi na nekaterih bolj oddaljenih lokacijah.

V Sparu Slovenija predstav za otroke zaposlenih ne organizirajo, zato pa vsako leto pripravijo Miklavževa darila za 2000 otrok njihovih zaposlenih.

GEN-I že vrsto let organizirajo srečanje otrok z dedkom Mrazom v za to priložnost posebej okrašeni avli družbe. Dedka Mraza običajno najamejo, na prireditev pa vabijo vse pred- in osnovnošolske otroke zaposlenih. Financirajo tudi nakup darila v vrednosti 30 evrov.

V Krki posebnih prireditev za otroke uslužbencev ne organizirajo, se pa v prazničnem času vključujejo kot donatorji v projekt Veselega decembra, ki zagotavlja obdarovanje otrok v regiji, torej tudi otrok Krkinih sodelavcev. Otroci zaposlenih v starosti od enega do šestega leta tako prejmejo novoletna darila preko Društva prijateljev mladine Mojca iz Novega mesta, ki mu Krka s finančno podporo že vrsto let omogoča nakup daril in organizacijo kulturnega programa za otroke.

Lek bo otrokom zaposlenih polepšal z obiskom dedka Mraza in manjšimi darili. Za izvedbo kulturnega programa so k sodelovanju povabili Šentjakobsko gledališče.

V Gorenju dedka Mraza oziroma Božička za otroke zaposlenih ne organizirajo, saj imajo na različnih lokacijah v Sloveniji in tujini 10.500 zaposlenih, zato bi bila izvedba tovrstnega dogodka organizacijsko izjemno težavna.