Med več kot 15.000 prijavljenimi podjetji je komisija, ki odloča o prejemnikih evropskega poslovnega priznanja European Business Awards, Pipistrelu v Parizu sredi novembra podelila priznanje za najbolj inovativno podjetje v Evropi.
Poleg dveh nagrad Nasa - poleti leta 2008 je namreč posadka v virusu 912 na mednarodnem tekmovanju malih osebnih letal Nasa General Aviation Technology Challenge v ZDA uspešno ubranila prvo mesto iz leta 2007 - je to zagotovo najpomembnejša zmaga Iva Boscarola in njegovega kolektiva, ki šteje 57 zaposlenih. »Priznanje najbolj inovativnega podjetja v Evropi presega naše najbolj divje sanje,« priznava Boscarol. Kljub temu pa ne bi mogli ravno trditi, da nagrada ni plod načrtnega in sistematičnega dela ter dosežkov zadnjih dveh desetletij. Naj omenimo le priznanje slovenski podjetnik leta in petomajsko priznanje občine Ajdovščina v letu 2003, nagrado Gospodarske zbornice Slovenije za izjemne gospodarske in podjetniške dosežke v letu 2004. V istem letu je Boscarol prejel še najvišje priznanje mednarodne letalske zveze FAI Diploma Paul Tissandier za prispevek k razvoju letalstva, Pipistrelovemu letalu pa je z Matevžem Lenarčičem uspel rekordni polet okoli sveta v manj kot 80 dneh. Ajdovsko podjetje je tako postalo prestižna znamka, njihova letala pa nekakšen rolls-royce med avtomobili.
Ivo Boscarol je v nasprotju z nekaterimi drugimi slovenskimi podjetniki izredno priljuden in komunikativen, javnost pa zna vedno znova presenetiti. V študentskih letih umetniški fotograf, glasbeni novinar in menedžer glasbenih skupin, prvi, ki je v nekdanjo Jugoslavijo prinesel priponko (badge), šestkratni državni prvak v letenju z ultralahkimi letali, dvakratni športnik leta ULN (ultralahke naprave) pri Letalski zvezi Slovenije, nosilec dveh državnih hitrostnih rekordov, prvi državni prvak v letenju z motornim zmajem ter organizator številnih letalskih srečanj in tekmovanj, je tako znan tudi kot avtor marsikaterega sočnega citata in javnih pisem državi na račun (ne)konkurenčnosti slovenskega gospodarstva ali trenutnega stanja slovenske inovativnosti. Za mnoge je bila njegova odločitev, da utegne del proizvodnje letal v prihodnje preseliti v sosednjo Gorico, presenečenje, a prihodnost Pipistrela zagotovo ni zgolj letalstvo.
Čeprav je Boscarolu lani uspelo povečati proizvodnjo letal za polovico, zaposlenih za desetino in je ustvaril kar 98 odstotkov prihodkov na izvoznih trgih, se nameravajo v podjetju usmeriti tudi v razvoj drugih področij. Med njimi so zlasti pridobivanje čiste energije, brezpilotnih letal in trženje Pipistrelovega razvojnega inštituta, ki se že ukvarja s študijami protivetrnih ograj za avtoceste, razvija aerodinamiko za bob in hitrostna kolesa. In če je verjeti Boscarolovim napovedim, naj bi te dejavnosti v prihodnje ustvarile celo več prihodkov kot letalske.
VIDEO: Ivo Boscarol