Izola – Kar 57 pomanjkljivosti ali tehničnih napak je odkril pomorski inšpektor Uprave RS za pomorstvo Ivo Maraspin na 84 metrov dolgi ladji z gosposkim imenom Frau Nancy egiptovskega ladjarja Dream Maritime, ki je pred pol meseca priplula v Luko Koper in pripeljala sol. Ali je tako dotrajala ladja sploh sposobna pluti? Ker je inšpektor odkril nepravilnosti konstrukcijske narave (ladijska rebra se niso več držala trupa), je izdal odločbo o prepovedi plutja in zahteval popravilo.
Po pretovoru soli je bila Frau Nancy nekaj dni zasidrana pred koprskim pristaniščem, zdaj pa so jo privezali v izolsko ladjedelnico, kjer naj bi jo delavci podjetja Cesar (za hitra popravila ladij) usposobili za plovbo.
Zgodba o zaustavljenih ladjah, ki lahko obmorskim krajem povzročijo veliko težav, se nadaljuje. Ivo Maraspin nam je povedal, da na mesec prepove plovbo štirim ali petim ladjam, ki priplujejo v Luko Koper. Tokrat mu je že zastava ladje (Severna Koreja) dala slutiti, da z barko ni vse prav. Severnokorejska ladijska zastava je namreč uvrščena na črni seznam. Inšpektor je na 34 let stari ladji za prevoz generalnega tovora (pripelje lahko do 3000 ton tovora) našel preveč napak. Poleg povsem razmajanih reber je našel luknjo v pregradi med skladiščema, od rje povsem preperelo sidrno oko (za sidrno verigo), skozi katero bi lahko vdrla voda in ladjo potopila, povsem dotrajano električno napeljavo, črpalka za črpanje kalužnih vod ni delovala itd.
Pomorski inšpektor je pozneje ugotovil še to, da je skoraj hkrati zaustavitev ladje zahtevalo tudi sodišče, ker ladja ni poravnala računa za gorivo, s katerim se je oskrbela na Malti. O sodni zaustavitvi ladje Tomaž Jeločnik, direktor Ladjedelnice Izola, včeraj ni imel nobenih uradnih podatkov. Povedal je le, da so ladji dali privez, elektriko in vodo, za kar ji zaračunajo približno 400 evrov na dan. Vedel je povedati, da se je ladjar dogovoril s podjetjem Cesar za najnujnejša popravila, ki naj bi stala približno 60.000 evrov. Ladjar naj bi tako Ladjedelnici Izola kot podjetju Cesar zagotovil ustrezno jamstvo za poravnavo računov.
Inšpektor Maraspin nam je še povedal, da Evropska unija pripravlja uredbo (Erica 3), ki bo predvidela seznam ladij, katerim bo prepovedano vpluti v pristanišča EU. Če bo ladja dvakrat zaustavljena v katerem od evropskih pristanišč, tretjič ne bo mogla več vpluti vanj. Ne bo ji pomagala niti morebitna sprememba imena, kajti vsaka ladja ima eno samo identifikacijsko številko Mednarodne pomorske organizacije.
V Ladjedelnici Izola je že več kot leto dni trajekt Chang Po, ki ga ni nihče sodno zaustavil, računov pa še nima vseh poravnanih. Tomaž Jeločnik nam je povedal, da je prejšnji lastnik prodal trajekt novemu, slednji pa bo kot del kupnine nakazal 700.000 evrov upnikom v Sloveniji. Večji delež gre Jahtnemu centru Izola, manjši pa Ladjedelnici Izola.
Preberite v današnji tiskani izdaji Dela.