Hudo nesrečo poskušal podtakniti prijatelju

Mladi pijani voznik Gašper Fišter z divjo vožnjo ogrozil svoje življenje in življenje štirih prijateljev.

Objavljeno
05. maj 2017 21.31
Nada Černič Cvetanovski
Nada Černič Cvetanovski
Krško – »Jaz nisem vozil, saj sem sedel zadaj, vozil je prijatelj,« je poskušal Gašper Fišter krivdo za hudo prometno nesrečo, v kateri so bili štirje sopotniki in on kot voznik hudo poškodovani, zvaliti na enega od prijateljev, s katerimi je mladi voznik popival vso noč. Po prekrokani noči je peterica mladih namesto doma hudo poškodovana pristala v bolnišnici.

Eno leto in devet mesecev zapora je še nepravnomočna kazen, ki si jo je zaradi malomarne vožnje v prometu prislužil zdaj 23-letni Gašper Fišter. Stranska kazen je 15-mesečna prepoved vožnje motornih vozil B kategorije, čaka ga plačilo stroškov postopka, zavarovalnici, ki je poškodovanim prijateljem že izplačala odškodnino, pa mora vrniti slabih trideset tisoč evrov. Fištrov zagovornik Janez Koščak je predlog tožilca Bogdana Matjašiča za izrek kazenske sankcije, ki mu je sodnik Almir Kurspahić skoraj v celoti sledil, označil za naravnost drakonskega. Sam je predlagal oprostilno sodbo. Za tovrstno kaznivo dejanje je sicer zagrožena do petletna zaporna kazen.

Pil in prehitro vozil

Dogajalo se je 13. julija pred tremi leti. Peterica mladih, voznik Fišter je imel šele dve leti vozniško dovoljenje, takrat jih je štel rosnih 20, avto volvo pa je imel šele poldrugi mesec, je noč pred usodno trinajstico preživljala po lokalih. Popivati so začeli že popoldne, nato pa so se selili iz lokala v lokal. Zjutraj, ura je bila osem in dvajset minut, so se peljali iz Velike vasi proti Velikemu Podlogu. Omejitev hitrosti je bila 90 kilometrov na uro, a Fišter, ki se je pred prijatelji pohvalil, da ta ovinek zvozi z 250 na uro, je vozil najmanj 158 kilometrov na uro, kar je za 68 kilometrov več od dovoljene hitrosti.

Zaradi prevelike hitrosti, neprespanosti, bil pa je tudi pijan, saj je imel v krvi 0,48 grama alkohola na kilogram krvi oziroma en promil (kot mlad voznik ne bi smel imeti prav nič alkohola v krvi), je izgubil oblast nad vozilom. Vozilo, ki je začelo drseti s cestišča, je oplazilo drevo, avto je dvignilo in poletel je po zraku. Vsi štirje potniki in voznik so se hudo poškodovali, dva so iz zverižene pločevine izrezali krški poklicni gasilci. Nabor poškodb je bil dolg: udarnine pljuč, zlomi reber, ličnic, nosu, zob, pretrgana vranica in mišice, krvavitve v trebušni votlini, pretresi možganov in številne druge poškodbe. Imeli so srečo, da so preživeli in da nihče od njih ni postal invalid.

Ni hotel biti kriv

Fišter krivde ni priznal. Trdil je celo, da svojega vozila ni vozil on, saj naj bi v času nesreče sedel zadaj, za voznikom. Kdo da je vozil, sprva ni bil prepričan, pozneje je z imenom in priimkom imenoval prijatelja, ki naj bi vozil. Dokazni postopek je tak zagovor ovrgel, saj je bil pod voznikovim sedežem najdeno Fištrovo obuvalo, na zračni blazini, ki je Fištra hudo poškodovala po obrazu, obtoženčeve biološke sledi in tudi sopotniki so povedali, da je vozil Fišter, ki so ga med vožnjo opozarjali, naj vozi počasneje.

Tri tožilčeve težave

»Okrožni državni tožilec ima v tem postopku tri težave, in sicer glede tega, kdo je vozil, glede odvzema krvi in urina za analizo alkoholiziranosti in glede hitrosti vozila,« je prepričan zagovornik Koščak. Po njegovem mnenju dokazni postopek ni odgovoril na vprašanje, kdo je vozil, saj sta bili na zračni blazini dve biološki sledi. Ena je pripadala Fištru, druga pa ni bila anlizirana. Po mnenju zagovornika je sporna tudi analiza alkoholiziranosti. »Iz dokumenta novomeške bolnišnice o odvzemu krvi in urina ni razvidna ura odvzema, prav tako na obrazcu ni podpisa osebe, ki je odvzela vzorce, zatorej ni zagotovljena sledljivost, da so bile telesne tekočine odvzete prav Fištru,« dodaja obramba. In kot tretjo sporno točko navaja hitrost, ki naj bi bila najmanj 158 kilometrov na uro. Po mnenju zagovornika, ki se opira na mnenje strokovnjaka, ki ga je obramba angažirala, »stanje števca ne more biti merodajno za izračun hitrosti«.