Kapun: Prometna signalizacija je ustrezna

Vodja oddelka za cestni promet pri PU Ljubljana je zatrdil, da je prometna signalizacija na ljubljanski obvoznici pri prodoru Golovec, kjer se je zgodila prometna nesreča, v kateri je umrlo sedem ljudi, ustrezna.

Objavljeno
27. avgust 2007 17.41
Ljubljana – Vodja oddelka za cestni promet pri Policijski upravi Ljubljana Ivan Kapun je na današnji novinarski konferenci zatrdil, da je prometna signalizacija na ljubljanski obvoznici pri prodoru Golovec ustrezna in v skladu z elaboratom prometne ureditve. Kapun je obenem zanikal informacije, da naj bi bil vzrok za nedeljsko prometno nesrečo med prodoroma Golovec in Strmec, v kateri je umrlo sedem oseb, trčenje 27-letnega romunska voznika v pokončno zaporo na sredi ceste, ki otežuje zavijanje voznikov na nasprotni pas.

Obe umrli osebi iz osebnega vozila znamke audi sta bila slovenska državljana iz Ljubljane, vseh pet umrlih udeležencev nesreče v osebnem vozilu znamke BMW pa je bilo romunskih državljanov, so pojasnili na Policijski upravi Ljubljana. Zaradi hudih poškodb sta na kraju umrla oba voznika, 27-letni voznik osebnega vozila znamke BMW in 64-letni voznik osebnega vozila znamke audi. Na kraju nesreče sta umrla tudi dva sopotnika v vozilu povzročitelja, 21-letni ženska in 35-letni moški. Trije poškodovani so bili odpeljani v urgentni blok Univerzitetnega kliničnega centra v Ljubljani, kjer sta umrla še dva sopotnika v avtomobilu povzročitelja, 42-letna ženska in 22-letni moški. V jutranjih urah je umrla še 63-letna sopotnica v audiju.

"Plastična pokončna zapora ni mogla povzročiti nesreče"


Vodja oddelka za cestni promet Ivan Kapun je pojasnil, da plastična pokončna zapora ni mogla povzročiti nesreče, saj ni trdna. Potrdil pa je, da je romunski voznik pri obračanju zadel vanjo, a je kljub temu nadaljeval z obračanjem. V istem trenutku je iz smeri predora Golovec pravilno pripeljal 64-letni voznik audija, ki je s prednjim delom vozila silovito trčil v bočni del vozila povzročitelja. V nesreči je bilo udeleženo tudi tretje vozilo, ki je peljalo za audijem. Vozniku tega vozila se je z umikanjem uspelo izogniti trčenju.

Na delu ceste, kjer se je zgodila prometna nesreča, potekajo vzdrževalna dela in je promet urejen s prometno signalizacijo, je poudaril Kapun. Vodja oddelka za cestni promet je tudi povedal, da so imeli vozniki sicer pripombe na prometno signalizacijo na drugi strani prodora Golovec, ne pa tudi na signalizacijo na strani, kjer se je zgodila nesreča. Prav tako po njegovih besedah na tem delu ljubljanske obvoznice ni bilo zaznati kršitev. Pojasnil je tudi, da je na delu avtoceste, kjer se je zgodila nesreča, hitrost omejena na 80 kilometrov.

Za Dars sprememba prometnega režima pred predorom Golovec ustrezno označena

Predsednik uprave Darsa Rajko Siročič je na današnji novinarski konferenci zatrdil, da je celotni potek zapore na vzhodni ljubljanski obvoznici urejen v skladu s pravilnikom o načinu označevanja in zavarovanja del na javnih cestah in ovir v cestnem prometu. "Kot določa pravilnik, je bila ta sprememba prometnega režima ustrezno označena," pravi Siročič.

"Poleg številnih elementov signalizacije so bili vozniki o pravilnem razvrščanju vozil na prometne pasove obveščeni s šestimi opozorilnimi tablami, ki so bile nameščene na vsaki strani cestišča na razdalji 600, 300 in 100 metrov pred ločitvijo voznih pasov, enega v smeri proti Dolenjski, drugega v smeri proti Primorski in Dolenjski," pojasnjuje predsednik uprave in dodaja, da so "tudi s strani policije vršili stalni pregled nad to zaporo. Pri izvozu iz predora Golovec na voznem pasu v smeri Dolenjke smo, po dodatnem opozorilo policije, možne prehode na drugi pas na nek način preprečili, z dodatno postavitvijo in z dodatno zgostitvijo prometne signalizacije".

"Ta odsek ima na relativno kratkem odseku veliko raznoraznih zadev: priključki, viadukti, mestno področje in če cesta poteka po taki konfiguraciji, je potrebna pozornost voznika še toliko večja. Če je hitrost prevelika, določeno signalizacijo lahko spregledaš. Nesreče so dogajajo povsod tam, kjer vozniki ne spoštujejo omejitev hitrosti, ki so, da se lahko pravočasno pripraviš na spremenjeno prometno signalizacijo," opozarja Andrej Vovk, vodja službe za organizacijo obnov.

Vovk je mnenja, da na Darsu "vedno iščejo najugodnejšo rešitev. Pa ne finančno najugodnejšo, ampak iz prometnega in varnostnega vidika najugodnejšo rešitev."
"Ker skupaj s policijo ugotavljamo, da uporabniki ne upoštevajo predvsem predpisanih omejitev hitrosti, bomo v dogovoru z njo v prihodnjem letu poskusili zagotoviti premično opremo za merjenje hitrosti, ki bo nameščena na odsekih, kjer potekajo dela," je predstavil morebitno rešitev Siročič.

Včeraj še dve nesreči

Kapun je prav tako dejal, da je v nedeljo na tem delu ljubljanske obvoznice prišlo še do dveh prometnih nesreč. V prvi je okrog sto metov nižje od kraja, kjer se je zgodila nesreča s sedmimi smrtnimi žrtvami, prišlo do čelnega trčenja med voznico osebnega vozila s slovenjegraško registracijo in osebnim vozilom krške registracije. Povzročila naj bi jo voznica, ki je med dohitevanjem avtobusa zapeljala na nasprotni vozni pas. V nesreči naj bi bilo šest oseb lažje poškodovanih.

Druga nesreča se je zgodila pri izvozu na Litijsko cesto. Voznik naj bi iz neznanega razloga zapeljal na nasprotni vozni pas. Pri tem je prišlo do čelnega trčenja z drugim vozilom. V tej nesreči je bila ena oseba hudo poškodovana.

Minuli teden ceste terjale 14 življenj

Na slovenskih cestah se je v minulem tednu zgodilo 173 prometnih nesreč, v katerih je umrlo štirinajst oseb, 244 pa se jih je poškodovalo. V letošnjem letu so ceste doslej zahtevale 202 življenji, v istem obdobju lani pa 167, so sporočili z Generalne policijske uprave. Zadnji konec tedna se je zgodilo 20 prometnih nesreč, v katerih se je poškodovalo dvajset oseb, trinajst pa jih je umrlo.

Najpogostejša dejavnika prometnih nesreč sta bila neprilagojena hitrost in nepravilna stran oziroma smer vožnje.