Mariborski policisti bodo poostreno nadzirali kolesarje

Policisti poudarjajo, da morajo kolesarji voziti po kolesarskih stezah povsod tam, kjer so te zgrajene.

Objavljeno
09. maj 2011 12.34
Posodobljeno
09. maj 2011 12.42
Ba. P., Delo.si
Ba. P., Delo.si
Maribor - Mariborski policisti bodo ta teden izvajali poostrene aktivnosti za večjo varnost kolesarjev v cestnem prometu. Varnost kolesarjev na območju Policijske uprave Maribor se je letos namreč bistveno poslabšala. Policisti so tako obravnavali 32 oziroma devet odstotkov prometnih nesreč več kot leta 2009, v katerih so umrli trije kolesarji.

Aktivnosti policije bodo usmerjene v ugotavljanje kršitev kolesarjev in tudi voznikov motornih vozil, ki ogrožajo varnost kolesarjev. Pri ugotavljanju kršitev kolesarjev bodo policisti posebno pozornost namenili pravilni vožnji po prometnih površinah, ki so namenjene kolesarjem, upoštevanju pravil o prednosti, vožnji pod vplivom alkohola, tehnični brezhibnosti koles, uporabi zaščitnih čelad in podobno.

Vsem udeležencev v cestnem prometu, še posebej pa kolesarjem, policisti svetujejo, da ob zavedanju, da niso sami na cesti, da cestna infrastruktura ni vedno ustrezna za vse udeležence v cestnem prometu in drugih okoliščin, dosledno upoštevajo cestno prometne predpise in uporabljajo razpoložljiva zaščitna sredstva, tudi kolesarke čelade.

Policisti poudarjajo, da morajo kolesarji voziti po kolesarskih stezah povsod tam, kjer so te zgrajene. Voziti morajo po desni kolesarski stezi v smeri vožnje, na dvosmerni kolesarski stezi pa le po desni v smeri vožnje. Kjer pa ni kolesarskih stez, lahko kolesarji vozijo le ob desnem robu ceste.

Kolesarji morajo vedno voziti le drug za drugim, med vožnjo ne smejo spuščati krmila, dvigovati nog s padal, vleči ali potiskati drugih vozil, se pustiti vleči ali potiskati in prevažati predmetov, ki jih ovirajo pri vožnji, so zapisali v sporočilu za javnost.

Prav tako je na kolesu, ki za to ni posebej konstruirano, prepovedano prevažati druge osebe. Tudi kolesarji med vožnjo ne smejo telefonirati, ne smejo biti pod vplivom alkohola, po noči in v času zmanjšane vidljivosti, morajo na kolesu uporabljati predpisane luči, seveda pa tudi za njih veljajo pravila svetlobnih prometnih znakov (semaforji), poudarjajo policisti.

Neupoštevanje navedenih pravil je v zakonu opredeljeno kot kršitve, ki so sankcionirane z globo v višini od 40 do 300 evrov, za kršitve določb o alkoholu pa celo do 950 evrov, so še navedli.

Sicer pa so mariborski policisti lani obravnavali 257 prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev, kar je ali osem odstotkov manj kot leto poprej. Eden kolesar je na področju PU Maribor lani umrl, 21 je bilo hudo in 212 lahko telesno poškodovanih.

Glavni vzroki prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev so bili neupoštevanje pravil o prednosti, nepravilna stran in smer vožnje ter neprilagojena hitrost. Kolesarji so 45 odstotkov prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi, tudi sami povzročili. V 12,3 odstotka primerov pa so prometne nesreče povzročili pod vplivom alkohola, navajajo na mariborski policijski upravi.