Med vožnjo pripetih 91% voznikov

Nekoliko slabše je stanje med potniki na zadnjih sedežih. Tam varnostni pas uporablja 81,5 odstotka ljudi.

Objavljeno
10. september 2013 17.56
*tlo* Avtobus
Ba. P., Delo.si
Ba. P., Delo.si
Ljubljana - S preventivno akcijo Pripnite se in doživite, ki se je začela v ponedeljek in poteka do nedelje, po besedah Vesne Marinko iz agencije za varnost prometa želijo povečati uporabo varnostnega pasu med vozniki in sopotniki v avtomobilih, tovornih vozilih ter avtobusih ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč.

»Varnostni pas je še vedno eden najboljših izumov za zaščito potnikov v vozilih,« je poudarila in spomnila, da letos mineva 54 let, odkar so prvič vgradili varnostni pas v vozilo. Kljub opozorilom za večjo zaščito potnikov, pa je bilo letos med 77 umrlimi vozniki na naših cestah deset takih, ki niso bili pripeti z varnostnim pasom.

Da varnostni pas resnično rešuje življenje pove podatek o poškodbah; pri huje telesno poškodovanih v prometnih nesrečah jih je bilo pripetih skoraj 71 odstotkov, pri lažje telesno poškodovanih pa skoraj 93 odstotkov. »Še vedno je velika večina odraslih pripravljena tvegati svoje življenje in življenje drugih, ker med vožnjo ne uporabljajo varnostnega pasu,« je še dodala.

Rezultati dosedanjih opazovanj pripetosti v prometu kažejo, da varnostni pas med vožnjo uporablja 91 odstotkov voznikov, in sicer v povprečju 91 odstotkov moških, 94 odstotkov žensk in 94 odstotkov potnikov na sprednjih sedežih. Na zadnjih sedežih pa varnostni pas uporablja 81,5 odstotka potnikov.

Na novinarski konferenci so predstavili še novo sezono projekta Pasavček: Red je vedno pas pripet. Kot je povedal v. d. direktorja agencije za varnost prometa Igor Velov, se je število pripetih otrok v vozilih od začetka projekta leta 2005 do danes strmo povečalo. Kljub temu pa je pripetost nižja na podeželju. Zato je treba voznike, potnike in otroke ves čas osveščati, ne samo da so otroci pripeti na svojih sedežih, ampak tudi da so sedeži pravilno pripeti in nameščeni v vozilu, je dodal.

Osnovni namen projekta Pasavček je spodbujanje pravilne uporabe otroških varnostnih sedežev ter varnostnih pasov med vožnjo v avtomobilu, je povedala Mateja Markl. Lani je v projektu po njenih besedah sodelovalo 709 vrtčevskih skupin in šolskih oddelkov prve triade, kar predstavlja 15.000 otrok, skoraj 1000 učiteljev in vzgojiteljev iz 100 slovenskih občin. Dejavnosti bodo potekale od oktobra do aprila, ko bodo otroci s svojimi vzgojitelji in učitelji pripravili projektno delo na temo varne vožnje otrok v avtomobilih.

Policisti se bodo v okviru teh aktivnosti vključili tudi s svojimi nalogami, ki jih bodo izvajali predvsem na mestih, kjer ugotavljajo, da se ljudje manj privezujejo, je dejal Ivan Kapus s policije. Pozornost bo usmerjena predvsem na privezanost na zadnjih sedežih, globa za neprivezan pas je sicer 120 evrov.