Čeprav so dnevi sončni in lepi, temperature pa skoraj pomladne in se zdi zima še daleč, gneča pri vulkanizerjih že priča, da se nezadržno bliža 15. november – dan, ko je za vsa motorna vozila predpisana obvezna uporaba zimske opreme. Letošnji testi so pokazali, da je večina pnevmatik povprečnih, izbrati pravo ni lahko.
Kar zadeva zimsko opremo, je največ pozornosti namenjene zimskim pnevmatikam. Kot pojasnjujejo na javni agenciji za varnost prometa, te pod določenimi pogoji sicer niso obvezne, kljub temu pa voznikom svetujejo, da jih na svoja vozila namestijo. Po pravilniku o delih in opremi vozil se za zimsko opremo avtomobilov, katerih največja dovoljena masa ne presega 3500 kilogramov, namreč poleg zimskih pnevmatik štejejo tudi poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa »ali verigam enakovredni pripomočki«. Vendar zaradi svojih lastnosti zimske pnevmatike gotovo omogočajo bolj varno in zanesljivo vožnjo, opozarjajo. Izjema je priobalno območje, kjer tudi samo poletne pnevmatike z globino glavnih kanalov dezena najmanj tri milimetre štejejo za zimsko opremo.
Zakon o pravilih cestnega prometa sicer določa, da morajo biti motorna in priklopna vozila na slovenskih cestah pozimi, torej med 15. novembrom in 15. marcem, in v zimskih razmerah, ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je vozišče zasneženo, zaledenelo oziroma poledenelo, opremljena s predpisano zimsko opremo. »Glavni kanali dezena pnevmatik, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj tri milimetre. Zimske pnevmatike, ki imajo glavne kanale dezena manj globoke, prištevamo k poletnim pnevmatikam,« pravijo na agenciji. Na zimskih pnevmatikah so sicer oznake M+S, M.S ali M&S.
Za neočiščeno
Za pravno osebo oziroma samostojnega podjetnika, katerega voznik ne upošteva zimskih razmer, pa je globa tisoč evrov, pri čemer tudi odgovorna oseba plača 120 evrov.
Odgovori v testih
Kot pravijo, na prvi pogled pnevmatike delujejo zelo podobno, a so med njimi velike razlike. »Če bi se morali odločiti, katere izbrati, bi bili pred težko odločitvijo, saj je na pogled nemogoče določiti, katere so kakovostne, katere pa imajo slabše lastnosti. Še celo po oznaki za oprijem na mokrem, ki naj bi pomagala kupcem pri izbiri, jih ne bi mogli ločiti, saj ima večina enako oznako za oprijem na mokrem, ki je edino merilo, ki opredeljuje njihovo kakovost,« so pojasnili.
Na tokratnih testih, s katerimi so preizkusili 35 zimskih pnevmatik dveh dimenzij, jih je sicer samo pet dobilo oceno dobro, njihovo uporabo zelo priporočajo. Štiri so dobile oceno slabo, zato njihove uporabe ne priporočajo, ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo, 25 pa jih je dobilo oceno zadovoljivo in je njihova uporaba priporočljiva.
Tudi na slovenski zvezi potrošnikov pravijo, da je večina zimskih pnevmatik povprečnih. Med drugim priporočajo, naj tisti, ki se veliko vozijo po klancih, izberejo pnevmatiko z dobro oceno za vožnjo po zasneženem in po možnosti tudi poledenelem cestišču, »čeprav čudežev na ledu ne gre pričakovati«, poudarjajo.
»Razlike v cenah med ponudniki so zelo velike, zato si vzemite čas in ne planite kar na prvo akcijo. Srednje cene naj vam bodo v informacijo, ali je vaš ponudnik med dražjimi ali cenejšimi,« še svetujejo.
Spomladi avtomobil