Ljubljana – »Nihče več noče pomagati in posoditi telefona,« se je pridušal mladenič, ki je v središču Ljubljane brezuspešno prosjačil mimoidoče, naj mu posodijo telefon. Nič čudnega, že večkrat se je pokazalo, da je dobrota sirota, in marsikateri dobrosrčnež ali naivnež je že ostal brez telefona, ko ga je posodil za en klic ali SMS. V zadnjem času pa so zaslužkarji ubrali nov način, s katerim v manj kot minuti uporabnika mobilnega telefona olajšajo za nekaj tisočakov.
Ponudniki mobilne telefonije uporabnikom poleg osnovnih omogočajo še mnoge druge nadvse prijazne in praktične storitve. A kar je preprosto in praktično, sploh če je to plačevanje, je mogoče zelo preprosto tudi zlorabiti. V zadnjem času je v ospredju storitev, s katero Mobitel in Simobil omogočata polnjenje računov uporabnikom predplačniških paketov tudi s telefonov naročnikov.
Dobrota je sirota
Na elektronski pošti je veliko opozoril, da mobilnega telefona ne kaže lahkomiselno dajati iz rok, svojo izkušnjo pa je opisal Mariborčan. Sprehod po mestu ga je stal deset tisočakov in tudi nekaj živcev. Neznani mladenič ga je vljudno prosil, ali mu lahko posodi mobilni telefon, češ da je svojega pozabil, da je v zagati in da mora nujno poslati sporočilo. Čez minuto ga je vrnil, ko je lastnik telefona preverjal porabo za tisti mesec, pa je začudeno ugotovil, da je v trenutku narasla za okrog deset tisoč tolarjev. »Pri operaterju mobilne telefonije so mi pojasnili, da sem s svojega naročniškega računa nekomu napolnil račun za telefon na kartico. Povedali so mi tudi, da storitve ni mogoče preklicati oziroma izničiti,« je opisal opetnajsteni lastnik telefona, ko je ugotovil, da si je prevarant z zgolj enim sporočilom SMS in potrditvijo vrnjenega sporočila SMS napolnil lastni račun, za sabo pa potem tudi zbrisal sledi oziroma sporočila.
Tudi ljubljanski policisti so se že ukvarjali s takšnim »mobiprevarantom«, nam je sporočila Martina Gramec z ljubljanske policijske uprave, in sicer v centru mesta. Opetnajsteni uporabniki pa operaterja sprašujejo, zakaj ta storitev ni bolje zavarovana, denimo z osebno kodo.
Mobilni telefoni že zdavnaj niso več namenjeni samo telefoniranju in izmenjavi sporočil, postali so prava zakladnica podatkov in mala denarnica, zato plačilnega orodja ne kaže lahkomiselno dajati iz rok. Navsezadnje tudi denarnice ali avtomobilskih ključev ne posojamo popolnim neznancem.
Več si preberite v tiskani izdaji NeDela.