O hitrosti bodo učili otroke, ti pa starše

Predsednik zavoda Varna pot ob začetku šolskega leta opozarja, da bi bilo treba v naseljih hitrost še omejiti.

Objavljeno
24. avgust 2017 18.51
Prvi šolski dan, Domžale, 30. avgust 2016 [učenci,šola,Prvi šolski dan,starši,materinstvo,Domžale]
Jure Predanič
Jure Predanič
Ljubljana – Letošnje šolsko leto bo prvo za 21.850 mladih nadobudnežev, ki bodo skupaj z drugimi – letos se v šolske klopi vrača 179.511 šolarjev – prisotni tudi na cestah. Razigranost otroci lahko prenesejo tudi na cesto, zato morajo biti drugi nanje še posebno pozorni, so opozorili v zavodu Varna pot.

Zavod Varna pot je v sodelovanju z družbo Lidl Slovenija pripravil deset preventivnih izobraževalnih delavnic, na katerih bodo (četrto lepo zapored) v devetih slovenskih krajih, in sicer v Ljubljani, Slovenskih Konjicah, Velenju, Postojni, Slovenj Gradcu, Črnomlju, Kamniku, Škofji Loki in Sevnici pred Lidlovimi trgovinami najmlajše izobraževali in ozaveščali o prometni varnosti.

Na delavnicah bodo otroci in njihovi starši s pomočjo poligona, predstavitve naletih tež, otroških varnostnih sedežev, varne opreme na kolesu, simulacijskih očal za izkušnjo vpliva alkohola, droge in utrujenosti ter ustvarjalnega kotička lahko spoznali ključne nevarnosti v cestnem prometu. Letos bodo za starejše vključili tudi simulacijo zdrsa na drseči oziroma mokri podlagi, s čimer bodo predvsem voznike opozarjali na dodatno previdnost v jesenskem in zimskem času. S praktično demonstracijo pravilnega vedenja in ustreznega odzivanja v prometu se bodo udeleženci delavnic lahko naučili, kako zagotoviti večjo prometno varnost in kakšne posledice imajo različne situacije, pravijo njihovi organizatorji.

Glavni vzrok za najhujše tragedije je hitrost

»Hitrost je glavni vzrok za najhujše tragedije na cestah. Lahko ji rečemo prehitra ali neprilagojena hitrost glede na stanje vozišča, spretnosti voznika ali tehnične zmožnosti vozila, še vedno pa je to hitrost. Od nas je odvisno, ali jo bomo izrabili za številne izgovore, ali jo bomo upravljali v pozitivno smer. Z aktivnostmi, kot so preventivne delavnice, ki jih izvajamo skupaj z Lidlom Slovenija, želimo otrokom, mladostnikom in staršem približati odgovorno razumevanje hitrosti,« je povedal predsednik zavoda Varna pot Robert Štaba.

Štaba je glede na vse tragedije, ki se pojavljajo v medijih in za katere je velikokrat kriva prav hitrost kot ena najpomembnejših vzrokov za najhujše posledice na naših cestah, to priložnost izkoristil tudi za poziv pristojnim, naj hitrost tam, kjer je največ ranljivih udeležencev v promet, še omejijo. Tega se sicer namerava lotiti nekoliko drugače: »Mi bomo otroke spodbujali, da učijo nas, starejše,« je povedal in pojasnil, da so tudi z akcijo Pasavčka, v kateri so otroci opozarjali starše, naj se pripnejo, po njegovih besedah skozi otroško nagajivost dosegli 95-odstotno uporabo varnostnega pasu v avtomobilu. Tokrat bodo otroke zato učili, kakšne so lahko posledice pri hitrosti 30, 50 oziroma 90 kilometrov na uro in zakaj je smiselno omejiti hitrost na 30 v okolici šol in v naseljih, otroci pa bodo to lahko prenesli svojim staršem. »Med temi starši so gotovo tudi župani, zato ob tej priložnosti župane pozivam, naj razmislijo, da bi v svoji okolici, naseljih, v spalnih soseskah hitrost še omejili,« je še povedal Štaba in ministru za infrastrukturo Petru Gašperšiču izročil srček s številko 30, ki simbolizira varno hitrost v naseljih, kot si jo predstavljajo v zavodu.

Otroci hitrosti in oddaljenosti avtomobila ne znajo oceniti

»Predvsem prvošolčki še ne poznajo vseh nevarnosti, s katerimi se lahko srečajo na šolskih poteh in v vsakdanjem prometu. Prav tako učenci, ki se po dolgih počitnicah razigrani vračajo v šolske klopi, še niso pozorni na obnašanje v prometu. Najmlajši tudi ne znajo pravilno oceniti hitrosti ali oddaljenosti avtomobila, zato moramo za njihovo varnost poskrbeti predvsem drugi,« je poudaril Robert Vehovec iz sektorja prometne policije in poudaril, da policija z začetkom šolskega leta že izvaja vrsto aktivnosti oziroma da bodo to počeli v prihodnjih dneh, ob tem je imel v mislih tudi prisotnost v okolici šol. Tudi on je opozoril, da je pomembno, da svojo vlogo pri vključevanju otrok v promet odigrajo starši, z otrokom prehodijo šolsko pot in ga opozorijo na vse potencialne nevarnosti, predvsem pa, da so tudi sami dober zgled. Ker so majhni otroci do sedem let največkrat žrtve kot potniki v vozilih (tako umrejo dva do trije na leto), je pomembno, da so varno nameščeni v ustreznih sedežih, je sicer še pojasnil in dodal, da so starejši otroci največkrat v nesrečah udeleženi kot kolesarji, zato je zanje predvsem pomembna čelada in upoštevanje predpisov.