Obtoženi hoče odškodnino od oškodovancev

Podjetnik, obtožen povzročitve pomorske nesreče, v kateri sta umrla zakonca, toži njuna otroka za škodo na jahti

Objavljeno
27. oktober 2015 20.32
Iva Ropac, kronika
Iva Ropac, kronika
Zadar – Sojenje zagrebškemu podjetniku Tomislavu Horvatinčiću, ki mu na šibeniškem občinskem sodišču sodijo zaradi povzročitve pomorske nesreče, v kateri sta pred štirimi leti umrla italijanska zakonca Salpietro, v hrvaški javnosti dviguje precej prahu. Dodatno razburjenje je pred dnevi povzročila informacija, da Horvatinčić od družine umrlih zahteva skoraj četrt milijona evrov odškodnine zaradi uničenega plovila.

Tomislav Horvatinčić se je z jahto Santa Marina, ki je bila registrirana na njegovo podjetje,16. avgusta 2011 pri otočku Maslinovik v primoštenskem akvatoriju zaletel v jadrnico zakoncev Salpietro.

Izgubil naj bi zavest

Kot poročajo hrvaški mediji, se 67-letni Horvatinčić zagovarja, da je v trenutku trčenja izgubil zavest. Pravi, da je s komandnega mesta na oddaljenosti približno treh kilometrov opazil jadrnico, ki je plula proti njemu. Ko se je približala na okrog 300 metrov, je nameraval obrniti taster avtopilota za 20 stopinj na levo in jo tako obiti, a je v tistem hipu izgubil zavest. Ko se je čez nekaj trenutkov zavedel, je počilo. Obrnil se je in za sabo videl uničeno jadrnico. Dodal je, da je hotel pomagati ponesrečencem, vendar mu je neki človek, ki je tja prvi prispel s čolnom, rekel, da sta potnika na jadrnici mrtva.

Opozorjen, da je po nesreči v izjavi za medije zapisal, da se je trčenje zgodilo zaradi napake na avtopilotu, je na sojenju zatrdil, da je obvestilo za medije na lastno pobudo spisal član uprave njegovega podjetja, sam pa se ne spomni, da bi izrecno izjavil, da je vzrok napaka avtopilota. Čeprav se za nesrečo ne čuti krivega, pravi, ne mine dan, da ne bi pomislil na nesrečna italijanska zakonca, 63-letnega Francesca Salpietra in dve leti mlajšo Marinello Patelle.

Nanju je očitno mislil tudi, ko je v imenu svojega podjetja, na katero je bila registrirana jahta, podpisal zahtevek za 240.000 evrov odškodnine in ga naslovil na njuna sina in hčer. Na vprašanje pooblaščenca otrok, ali je seznanjen s tem, da njegovo podjetje od družine umrlih s tožbo na trgovskem sodišču v Splitu zahteva tolikšno odškodnino za svoj gliser, Horvatinčić odgovarja, da se tega ne spominja, češ da vsak dan podpiše veliko dokumentacije, povzemajo hrvaški mediji.

Sin in hči Salpietrovih poskušata od Horvatinčića iztožiti odškodnino v Italiji, po neuradnih podatkih Jutarnjega lista 8,5 milijona evrov, a se je menda zapletlo zaradi krajevne pristojnosti, saj naj bi bila za tožbo pristojna hrvaška sodišča.

Tri izvedenska mnenja

V prvem izvedenskem mnenju decembra 2012 sta strokovnjaka ugotovila, da je za trčenje odgovoren obtoženi, saj ni pustil prednosti jadrnici, prav tako ni spremenil smeri plovbe v desno, s čimer bi se lahko izognil nesreči ali vsaj ublažil njene posledice. Drugi sodni izvedenec je ugotovil, da bi plovili, če bi vsako ostalo na svoji poti in jadrnica ne bi zavila v desno, šli drugo mimo drugega in ne bi trčili. Tretji pa meni, da sta obe plovili enako odgovorni za nesrečo; Horvatinčićev gliser se ne bi z vso močjo zabil v italijansko jadrnico, če ta ne bi prepozno zavila desno. Vendar je dodal, da kot je mogoče razbrati s posnetkov službe nadzora ladijskega prometa, Horvatinčićev gliser pred trčenjem ni spreminjal niti smeri niti hitrosti, kar bi v danih okoliščinah vsekakor bila poteza dobrega in vestnega pomorščaka. Horvatinčićev gliser je vozil s hitrostjo 26, italijanska jadrnica pa s hitrostjo 4,2 vozla, poročajo hrvaški mediji.

Sojenje bodo nadaljevali sredi novembra s končnimi besedami tožilstva, v hrvaški javnosti pa je že od nesreče slišati ugibanja, da zagrebškemu tajkunu krivde bržkone ne bodo mogli dokazati.

Razvpiti podjetnik je pred leti z dovoljenjem mestnih oblasti v središču Zagreba, na Cvetnem trgu, zgradil podzemne garaže s trgovskim kompleksom, kar je izzvalo več protestov proti korupciji in postavljanju zasebnih interesov premožnih posameznikov proti javnemu interesu.

Gliser povozil jadrnico

Tožilstvo v obtožbi trdi, da je Horvatinčić glisiral z vključenim avtopilotom s preveliko hitrostjo, pri čemer ni preveril poti plovbe, prav tako ni bil pozoren na okoliški pomorski promet.

Ko je prispel v bližino otoka Barilac, bi moral jadrnici Santa Pazienza omogočiti prednost, vendar tega ni storil, je prepričano tožilstvo. Zaradi tega je s polno hitrostjo s premcem svoje jahte udaril v levi krmni del jadrnice, pri čemer je zlomil mehanizem upravljanja in druge naprave na jadrnici. Nato je s celo dolžino zapeljal čeznjo. Italijanska zakonca je pri tem odbilo v morje, zaradi hudih ran sta umrla takoj.